مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان با بیان این‌که اگر خسارات خشکسالی نداشتیم محصول بیشتری را برداشت می‌کردیم، گفت: با توجه به مشکلات آبی که در حوضه مارون و زهره وجود داشت، حدود 20درصد از مزارع شهرستان با خسارت مواجه شدند و اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد، قطعا حدود 10هزار تن گندم و یک هزار تن کلزا بیشتر از آنچه که پیش بینی می‌کنیم برداشت می‌کردیم.
کد خبر: ۵۹۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 25 April 2018

 

کاهش 11 هزار تنی محصولات کشاورزی بهبهان به دلیل خشکسالی

کامبیز محسنی با اشاره به آغاز برداشت محصولات پاییزه در این شهرستان، اظهار کرد: برداشت محصول گندم و کلزا از اواسط فرودین ماه در شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان ادامه داشته باشد.

وی افزود: امسال سطح زیر کشت گندم در شهرستان 17هزار و 500 هکتار و سطح زیر کشت محصول کلزا در بهبهان 2هزار و 700 هکتار است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 60 هزار تن محصول گندم و حدود 6هزار تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت کنیم. اگر امسال در حوزه بهبهان با خشکسالی مواجه نبودیم قطعا عملکرد بیشتر از این بود.

محسنی تصریح کرد: با توجه به مشکلات آبی که در حوضه مارون و زهره وجود داشت، حدود 20درصد از مزارع شهرستان با خسارت مواجه شدند و اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد، قطعا حدود 10هزار تن گندم و یک هزار تن کلزا بیشتر از آنچه که پیش بینی می‌کنیم برداشت می‌کردیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار