مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از اختصاص 70 جلیقه ضد گلوله به محیط‌بانان استان خوزستان به منظور کمک به تأمین امنیت جانی آنان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ 24 April 2018

احمدرضا لاهیجان‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت محیط‌بانان مصدوم پارک ملی دز اظهار کرد: از سه محیط‌بان پارک دز که صبح روز شنبه (اول اردیبهشت ماه) در جریان گشت آبی و تعقیب صیادان متخلف، مورد اصابت گلوله اسلحه جنگی از سوی شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته بودند، دو محیط‌بان روز گذشته از بیمارستان گنجویان دزفول مرخص شدند.

وی ادامه داد: محیط‌بان دیگر که از ناحیه کتف و بازو مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و شرایط سخت‌تری نسبت به دو محیط‌بان دیگر داشت، روز گذشته در بیمارستان گلستان اهواز تحت عمل جراحی قرار گرفت که اکنون در این بیمارستان تحت مراقبت است. حال عمومی این محیط‌بان خوب گزارش شده و حداقل باید تا سه روز آینده در بیمارستان تحت مراقبت باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به برنامه سازمان حفاظت محیط زیست برای تجهیز محیط‌بانان کشور به جلیقه ضد گلوله به منظور کمک به تأمین امنیت جانی آنها تصریح کرد: در مرحله نخست تأمین و توزیع جلیقه میان محیط‌بانان خوزستانی، 70 جلیقه ضد گلوله دریافت کردیم.

لاهیجان‌زاده افزود: تجهیز محیط‌بانان به جلیقه ضد گلوله پس از سال‌های سال است که در کشور انجام می‌شود. 70 جلیقه‌ای که به خوزستان اختصاص داده شد، بر اساس اولویت‌بندی نیازها بین محیط‌بانان استان توزیع می‌شود تا در مراحل بعد بتوانیم برای دیگر محیط‌بانان خوزستان نیز جلیقه ضد گلوله تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر 170 محیط‌بان در استان خوزستان به دفاع از مناطق حفاظت شده از محیط زیست و شکار ممنوع می‌پردازند که با توجه به استاندارد وجود یک محیط‌بان برای هر هزار هکتار منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست و همچنین با توجه به وجود یک میلیون هکتار عرصه تحت حفاظت محیط زیست در استان خوزستان از لحاظ تعداد محیط‌بان با استاندارد بسیار فاصله داریم و حداقل باید یک هزار محیط‌بان در استان خوزستان داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: محیط بان ، محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار