مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بيش از 246 هزار تن گندم به نرخ تضمينی از كشاورزان استان خريداری شده است.
کد خبر: ۵۹۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 25 April 2018

 

خرید گندم در خوزستان از مرز 246 هزار تن گذشت

سیاوش حسین پور با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تاکنون بيش از 246 هزار تن گندم به نرخ تضمينی از كشاورزان خريداری کرده‌ایم.

وی طی بازدید از مراکز خرید گندم تضمینی که به منظور تسريع از روند اجرايی خرید از کشاورزان صورت گرفته بود، با اشاره به سیستم جدید سامانه خرید و تصمیم دولت برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان که در حذف دلالان و واسطه‌ها موثر بود، افزود: کشاورز، محصول تولیدی خود را به طور مستقیم به مراکز خرید دولتی تحویل می‌دهد و زمینه برای جولان دادن دلالان نیز از میان می‌رود.

وی تصریح کرد: دستور حذف دلالان و واسطه‌ها پس از انتقال مشکلات کشاورزان مبنی بر ستمی که از ناحیه دلالان بر آن‌ها می‌رود، از طرف دولت صادر شد که پس از آن، اقدامات بسیار خوبی برای خرید تضمینی و کاهش نقش واسطه‌ها به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 با مقایسه خرید امسال با سال گذشته در مدت زمانی مشابه اظهار کرد: در سال گذشته 128 هزار و 871 تن گندم خریداری ولی در سال زراعی 96-97 با وجود خشکسالی سال گذشته، تاکنون بیش از 246هزار تن گندم به نرخ تضمينی از كشاورزان خريداری شده است.

حسین پور به قیمت خرید گندم تضمینی از کشاورزان اشاره و خاطرنشان کرد: امسال قیمت گندم معمولی با افت چهار درصد مفید و دو درصد غیر مفید به قیمت 13000 ریال و گندم دوروم را با افت مشابه به نرخ 13300 ریال خریداری می‌کنیم.

وی افزود: شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 در سال گذشته با بهره‌گيری از 92 مركز خريد توانست نزديك به یک میلیون و 353 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان را خريداری و ذخيره‌سازی کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار