نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد باوجود فشارهایی نظیر اینکه مناطق آزاد به لحاظ جذب سرمایه‌گذار و ایجاد جریان مالی پایدار و اقتصاد روبه رشد در منطقه هیچ دستاورد اقتصادی به دست نیاورده، برای جبران این ایرادات ورود اتباع خارجی را باعجله و شتاب‌زدگی در دستور کار خود قرار داد.
کد خبر: ۵۹۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 26 April 2018

غلام‌رضا شرفی اظهار کرد: ورود اتباع بیگانه در مناطق آزاد تابع یک قانون بین‌المللی است، وقتی منطقه‌ای آزاد شد اتباع کشورهای دیگر بدون روادید وارد می‌شوند.

وی افزود: منطقه آزاد اروند قبل از اجرای طرح ورود اتباع خارجی، هیچ بستری را برای ورود اتباع بیگانه در نظر نگرفته بوده است و حتی یک درصد هم آمادگی لازم را نداشت و منطقه آزاد اروند نتوانسته یک مدیریت کارشناسانه با حضور نهادهای نظارتی تشکیل دهد.

شرفی عنوان کرد: نه نیروی انتظامی آن تیپ برخورد با توریسم بیگانه را دارد و نه دستگاه‌های قضایی برای همچنین مواردی که موجب ناهنجاری‌هایی توسط اتباع بیگانه می‌شود قانون مدونی دارند.

وی اظهار کرد: برای برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اتباع خارجی معطلیم و برای منطقه به چند شکل مشکل به وجود آورده‌اند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: معضل دیگری که وجود دارد این است در خروج این اتباع نیز هیچ نظارتی وجود ندارد و باید در این رابطه نیز تصمیمی اتخاذ بشود.

وی شتاب‌زدگی در دستور کار قرار دادن ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند را یکی از علت‌های این ناهنجاری‌ها عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد باوجود فشارهایی نظیر اینکه مناطق آزاد به لحاظ جذب سرمایه‌گذار و ایجاد جریان مالی پایدار و اقتصاد روبه رشد در منطقه هیچ دستاورد اقتصادی به دست نیاورده و برای جبران این ایرادات ورود اتباع خارجی را باعجله و شتاب‌زدگی در دستور کار خود قرار داد.

وی در پایان گفت: برای حل این مشکل نیاز به نشست‌های کارشناسانه و دقیق است و آنچه پیشنهاد می‌شود این است که در حال حاضر برای مدتی حرکت ورود اتباع خارجی را کند کنند و در این مدت مؤلفه‌های مختلفی برای منطقه در نظر بگیرند و همچنین راه‌کار جذب بیشتر و کنترل بیشتر و معرفی منطقه آزاد اروند را در اولویت قرار بدهند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار