پیام عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دومین همایش بین المللی گرد و غبار توسط طهماسبی دبیر کارگروه ملی مبارزه با گرد و غبار قرائت شد
کد خبر: ۵۹۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 25 April 2018

 دومین همایش بین المللی گرد و غبار در سه محور عوامل پیدایش و گسترش پدیده گرد و غبار، پیامدهای ناشی از گرد و غبار و راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دانشگاه ایلام برگزار می شود.

علاوه بر مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی و مسئولان ارشد استان ایلام، متخصصان برجسته علمی، پژوهشی و دانشگاهی در زمینه گرد و غبار از کشورهای چین، اسپانیا، استرالیا، پاکستان، آفریقای جنوبی، آمریکا و عراق نیز جزو سخنرانان کلیدی همایش بودند.

به گزارش تابناک ایلام ؛متن پیام دکتر کلانتری معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در دومین همایش بین المللی گردوغبار در استان ایلام بشرح ذیل است .


با عرض سلام و خسته نباشید به محضر اساتید، دانشمندان، پژوهشگران و میهمانان عزیز داخلی و خارجی، مسئولین محترم دستگاه های اجرایی و سایر شرکت کنندگان عزیزی که در این همایش گرد هم آمده اند تا به بررسی ابعاد گوناگون یکی از پدیده های آسیب رسان به منابع زیستی و اقتصادی کشور بپردازند.

 

حضار محترم – خانم ها و آقایان یقیناً برگزاری دومین همایش بین المللی گردوغبار فرصت مغتنمی است که زمینه ای جهت گفتگو و کنش فعال میان دانشگاهیان و محققین، مدیران اجرایی و جامعه هدف را فراهم نموده است.


توسعه پایدار، با توسعه و پیشرفت علمی آغاز گشته است، لیکن برای تحقق این مهم، ضروری است با فرهنگ و سیاست ها و برنامه های اجرایی نیز همراه، هماهنگ و متحول گردد. از آنجایی که بخش قابل ملاحظه ای از ساکنین و منابع زیستی و اقتصادی نواحی غربی، جنوب غربی، شرقی و جنوب شرقی و حتی نواحی مرکزی کشور تحت تأثیر پدیده گردوغبار با منشأ خارجی قرار دارد، دومین همایش بین المللی گردوغبار فرصتی است تا ضمن فراهم نمودن زمینه گفتگوهای سازنده فیما بین دولت مردان و اندیشمندان کشورهای مختلف، از تجارب متقابل کشورها نیز بهره برداری مناسبی صورت پذیرد. امید است این مهم، نویدبخش توافقات دو و چندجانبه، ذیل تعهدات منطقه ای و بین المللی زیست محیطی جهت کنترل این پدیده مخرب محیط زیستی باشد.

حضار محترم – آقایان و خانم هابا توجه به اهمیت موضوع گردهمایی و با اذعان به حسن همجواری با کشورهای همسایه، راه اندازی دبیرخانه دائمی گردوغبار با همکاری مراکز علمی و پژوهشی کشورهای منطقه می تواند یکی از دستاوردهای همایش حاضر باشد.


بعلاوه با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود بارش در کشور از یک سو و نامناسب بودن مدیریت و مصرف بهینه منابع آب و تأثیر مستقیم آن بر پدیده گردوغبار از سوی دیگر، از همایش انتظار دارد که راهکارهای نوینی را برای مقابله با این پدیده از دیدگاه مدیریت و تعادل بخشی به حقابه های محیط زیستی در کنار سایر مصارف به دستگاه های متولی ارائه نماید.


از اینکه به علت مأموریت مهم و از پیش تعیین شده، امکان حضور اینجانب در کنار شما در این گردهمایی ارزشمند فراهم نگردید صمیمانه پوزش می طلبم و امید دارم که نتیجه برگزاری این همایش، ایجاد بستر و زمینه همکاری های دوجانبه علم و عمل را فراهم نموده و به عنوان نقشه راه در انجام رسالت خطیر حفاظت از محیط زیست در سطوح بین المللی، منطقه ای و ملی باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار