مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه زیان انباشته این سازمان 270 برابر سرمایه اولیه است، گفت: امسال برای ما سالی دشوار خواهد بود اما متناسب با اعتبارات، هزینه خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۹۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 25 April 2018

طاهر موهبتی در نشست با استاندار خوزستان اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته در جهت کنترل هزینه‌ها حرکت کردیم و در سال جاری نیز نسبت به میزان اعتبارات خرید می‌کنیم چرا که طی 20 سال اخیر، بیمه سلامت دو برابر اعتبار خود هزینه کرد و این دلیل بدهکاری همیشگی سازمان بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه سلامت در دنیا به صورت یک پکیج با تمام ابعاد مرتبط آن مطرح است، تصریح کرد: با این وجود در ایران گاهی فقط به یک زمینه و بعد سلامت توجه می‌شود. در حال حاضر زیان انباشته سازمان بیمه سلامت 270 برابر سرمایه اولیه این سازمان است و با این شرایط تغییر رفتار جهت هزینه‌کرد متناسب با اعتبارات شاید کمی دشوار باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با این وجود نسبت به این تغییر رفتار امیدوار هستیم و از نمایندگان محترم و مدیران مربوطه تقاضا داریم که در این زمینه توجه لازم را داشته باشند. در استان خوزستان می‌توانیم در پذیرش بیماران برای بستری، حذف دفترچه بیمه را داشته باشیم. البته در وهله نخست باید به سمت حذف دفترچه برای پذیرش بیماران سرپایی حرکت کنیم.

موهبتی با بیان اینکه 34 میلیون نفر از 40 میلیون جمعیت بیمه شده صندوق‌های بیمه‌ای مرتبط با بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه شده‌اند، عنوان کرد: متأسفانه شاخص‌های تعیین شده برای بیمه رایگان چندان صحیح نیست. جمعیت بیمه شده رایگان که تحت پوشش کمیته امداد هستند نیز 6 میلیون نفر است و هزینه حق بیمه این جمعیت 21 هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: به هر حال امسال و به ویژه شش ماهه نخست برای ما سالی دشوار خواهد بود، اما در صورت عبور از این گردنه سخت، بخش عمده‌ای از این مشکلات حذف می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بیمه سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار