استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: در استان خوزستان متوسط پرداخت بیمه در بیمه سلامت و همچنین تأمین اجتماعی، کمتر از سرانه متوسط برخی از استان‌های کشور نظیر استان‌های یزد و اصفهان است.
کد خبر: ۵۹۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 25 April 2018

دکتر غلامرضا شریعتی ظهر امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه) در نشست با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: محدودیت‌ها و تنگناهای فعلی کشور را قبول داریم اما مردم با مشکلاتی بسیار جدی مواجه هستند و نماینده و صدایی ندارند.

وی ادامه داد: متأسفانه دولتی‌ها هر جا کم می‌آورند به مردم فشار وارد می‌کنند و نارضایتی مردم هر بار از جایی بروز می‌کند. قشر محروم جامعه نیز مشکلات عدیده‌ای پیش روی خود دارد. با وجود تلاش‌ها برای اصلاح فرهنگ استفاده از بیمه و دارو متأسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

استاندار خوزستان افزود: وقتی این اصلاح فرهنگ استفاده از بیمه و دارو در قشر پزشکان که قشری تحصیل‌کرده هستند، هنوز انجام نشده است، نمی‌توان با اعمال فشار از استفاده قشر نیازمند جامعه ممانعت کرد. متوسط درآمد سرانه در خوزستان بدون اتکا به بخش نفت، 1.5 برابر میانگین درآمد سرانه کشوری است. با این وجود خوزستان از لحاظ جمعیت تحت پوشش بهزیستی نیز رتبه اول کشور را دارد.

شریعتی تصریح کرد: در مناطق محروم، صعب‌العبور و جنگ‌زده خوزستان، جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زیاد است. متأسفانه توزیع ثروت در استان خوزستان با وجود بالا بودن سرمایه‌گذاری‌های کلان به هیچ وجه مناسب نیست. با توجه به وجود فاصله طبقاتی در خوزستان، نمی‌توان به همه با یک دید نگاه کرد. در استان خوزستان متوسط پرداخت بیمه در بیمه سلامت و همچنین تأمین اجتماعی، کمتر از سرانه متوسط برخی از استان‌های کشور نظیر استان‌های یزد و اصفهان است.

وی با اشاره به آمار تولید و فروش نفت در خوزستان بیان کرد: از قانون اختصاص سه درصد از درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز به مناطق نفت‌خیز و استان‌های کمتر توسعه یافته، عملا فقط یک درصد این درآمدها به خوزستان می‌رسد. حتی در هیچ سالی همین یک درصد هم به صورت کامل پرداخت نشده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: بانک مرکزی مکلف است به محض دریافت ماهانه این بخش از درآمدهای نفتی، اقدام به واریز آن به استان خوزستان کند اما این کار را تاکنون انجام نداده است. در بخش غیزانیه اهواز، 180 حلقه چاه نفت وجود دارد که روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت تولید می‌کنند اما این بخش فاقد آب شرب است و با هزار مصیبت بلاخره توانستیم لوله‌کشی برای تأمین آب شرب این منطقه را کلید بزنیم.

شریعتی تصریح کرد: در روستای عنبر شهرستان مسجدسلیمان از سال 1329 حفر و استخراج چاه‌های نفتی آغاز شد که در حال حاضر به تولید روزانه 10 هزار بشکه نفت رسیده است. با احتساب این رقم از سال 1359 تا کنون ارزش نفت تولیدی در این منطقه 150 میلیارد دلار است اما این روستا آب ندارد و در بحث مدرسه نیز مشکلاتی دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار