هنرمند خوزستانی در کنار 31 هنرمند ایرانی دیگر در هشتادودومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی فلورانس (آرتیجیانا)، که از اول اردیبهشت‎ 97 در ایتالیا و قلعه تاریخی «فورتزا دا باسو» در شهر فلورانس آغاز به کار کرد حضور دارد.
کد خبر: ۵۹۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 26 April 2018

نمایشگاه بین‎المللی صنایع دستی فلورانس، رویدادی است که میزبانی صنعتگران ماهر را بر عهده دارد و در آن محصولات دست‎ساز، از کشورهای مختلف به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه همچون گذشته سعی دارد با وارد کردن گوشه‌ای از هنرهای سنتی در قالب ابزار و وسایل کاربردی در زندگی روزمره انسان‌ها، رسالت خود را به انجام برساند.

بر همین اساس با اعلام معاون صنایع دستی خوزستان مبنی بر آمادگی یکی از صنعتگران استان برای حضور در این نمایشگاه و موافقت مدیرکل میراث فرهنگی استان، ایمان دلفی از هنرمندان صنایع دستی خوزستان در حوزه‎های مینای سفال برجسته و صنایع دستی ویژه استان، در این نمایشگاه حضور و به ارائه محصولات خود خواهد پرداخت.

در این دوره از نمایشگاه، غرفه ایران با مساحت ۱۲٠ متر مربع، در سالن بین‌الملل قرار دارد و هنرمندانی از استان‌های خوزستان، تهران، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان، جزیره قشم، زنجان و گلستان، در راستای توسعه صادرات صنایع دستی کشورمان، به تولید و عرضه محصولات و دست‌سازه‌های خود می‌پردازند.

نمایشگاه فلورانس ٢٠١٨ که تا 11 اردیبهشت ۱۳۹۷ برپا خواهد بود و میزبان ٨٠٠ شرکت تولید و فروش صنایع‌دستی و ده‌ها هنرمند از ٥٠ کشور جهان می‎باشد، قدیمی‌ترین نمایشگاه صنایع‌دستی دنیا شناخته شده و هر سال با استقبال علاقه‌مندان همراه است.

هشتادودومین دوره نمایشگاه بین‎المللی صنایع دستی فلورانس به مجری‎گری کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درحال برگزاری است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار