مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: حضور هنرمندان صنایع دستی خوزستان در نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال را باید به فال نیک گرفت.
کد خبر: ۵۹۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 26 April 2018

رضا کیانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال اظهار کرد: هنرمندان از جای جای استان آثار خود را در غرفه‌های این نمایشگاه ارایه داده‌اند که این امر تبلور ارزش‌های فکری و توانمندی این هنرمندان محسوب می‌شود. به همین جهت، این حرکت نقطه عطفی در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خوزستان به خصوص در مبحث مهم ایجاد فرصت‌های شغلی و اشاعه فرهنگ کارآفرینی است.

وی با اشاره به این که رفع موانع اشتغال و توجه جدی به مبحث کارآفرینی از مسایل مورد توجه مدیران به ویژه شخص استاندار است بیان کرد: تاکنون تلاش‌های جدی و اساسی در این وادی صورت گرفته است. باید به این نکته توجه داشت که در استان خوزستان که دارای منابع غنی مادی و معنوی و سرمایه‌های نیروی انسانی است بحث حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند بستری بسیار مناسب و سازنده برای کارآفرینی باشد.

مشاور امور فرهنگی استاندار خوزستان تاکید کرد: نباید نگاه ما تنها به حوزه‌های سخت‌افراری نظیر صنعت، عمران، کشاورزی، اقتصادی و مالی باشد بلکه باید توجه کرد که در حوزه فرهنک و هنر برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند تاثیری بسیار خوب و سازنده در اشتغال و کارآفرینی ایجاد کند.

کیانی خاطرنشان کرد: در این مسیر توجه به دو نکته اساسی دارای اهمیت بسیار زیادی است. در وهله نخست توجه به مساله آموزش و پرورش مهم است که خوشبختانه در این زمینه مشاهده می‌کنیم برخی کارگاه‌های صنایع دستی که توسط هنرمندان خلاق راه‌اندازی و اداره می‌شوند، در کنار تولید به مساله تربیت نیرو نیز توجه دارند.

وی گفت: این آموزش‌ها باید مستمر و روزآمد باشد زیرا بدون آن که یافته‌های پژوهشی هنرمندان در فضای آکادمیک و دانشگاهی ارایه شده باشد برخی از هنرهای دستی در خوزستان به عنوان میراث معنوی به طور تجربی از نسلی به نسلی دیگر منتقل شده‌اند.

این هنرمند با ذکر مثالی توضیح داد: به عنوان مثال برخی از صنایع دستی نظیر نقره‌کاری و برخی از تکنیک‌های موسیقی خوزستانی از جمله این هنرها است. از این رو، باید تجارب موجود درباره این گونه هنرها مکتوب شوند و در اختیار نسل‌های آینده قرار گیرند که این تجارب می‌توانند زیربنای خوبی برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در فضای عملی باشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار