مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در آینده ای نزدیک حذف استفاده از دفترچه خدمات درمانی، در تمام بیمارستان های دولتی کشور اجرا می شود.
کد خبر: ۵۹۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 25 April 2018

طاهر موهبتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: برابر تبصره ۱۷ قانون بودجه، مکلف شدیم ضمن تکمیل و تجمیع اطلاعات درمانی بیمه شدگان، نسبت به ایجاد پایگاه جمعیتی بیمه شدگان کشور ظرف ۶ ماه اول سال جاری اقدام کند.

وی افزود: هم پوشانی چند دفترچه ای یکی از دغدغه های کشور است که با این سامانه، استحاق سنجی قابل پیگیری است؛ این کار یک زیربنا و ساختار مناسبی براری استقرار سامانه استحقاق سنجی است. بیماران هنگام مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی دفترچه بیمه ارائه می کنند که این سامانه به حذف ارائه دفترچه کمک می کند و در آینده ای نزدیک در تمام بیمارستان های دولتی اجرا می شود.

موهتبی عنوان کرد: هم پوشانی که یکی از دغدغه های کشور است یعنی تعدادی از افراد چند دفترچه بیمه دارند؛ با راه اندازی این سامانه این موضوع قابل پیگیری است. تاکنون حدود یک میلیون دفترچه بیمه ای هم پوشانی را حذف کردیم؛ البته مهمتر این است که از ایجاد هم پوشانی های جدید نیز جلوگیری می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: ۹۵ درصد مراجعه ها به پیشخوان ها برای خدمت صدور و تمدید دفترچه های درمانی است که دفاتر پیشخوان نیز به سامانه ای مجهز شدند که زمان تمدید و صدور امکان ردیابی هم پوشانی برای آنها فراهم است. تا از هم پوشانی (صدور چند دفترچه برای یک نفر) جلوگیری کنند. در حال حاضر در ۱۹۳ بیمارستان بحث استقرارسنجی به بهره برداری رسیده و این پنجمین استانی است که ظرف یک ماه حذف دفترچه و استقرار این سامانه را تجربه می کنیم.

موهتبی گفت: گام های بعدی، اجرای این طرح در بخش خصوصی و انتقال آن از بخش بستری به سرپایی است. بخش اصلی تغییر رفتار است در کسانی که خدمت را دریافت می کنند امیدوارم با ۴۵ هزار مراکز درمانی و خود مردم بتوانیم آن را به صورت کامل محقق کنیم.

وی افزود: ۴۱ میلیون نفر در پنج صندوق تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند که ۸۵ درصد آنها بیمه سلامت رایگان دارند از بیش از چهار میلیون، جمعیت خوزستان بالای دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این میزان نیز یک میلیون و ۸۷۰ هزار نفر آنها بیمه رایگان دارند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار