رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عدم برنامه‌ریزی دقیق برای هزینه‌کرد منابع، امروزه بخش درمان را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.
کد خبر: ۵۹۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 25 April 2018

ایرج نظری در مراسم رونمایی از سامانه استحقاق سنجی بیماران سازمان بیمه سلامت ایران در بیمارستان رازی اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه در بخش منابع و مصارف حوزه بهداشتی و درمانی مشکلات متعددی در سطح دنیا و به ویژه کشور ما وجود دارد، با تنگناهای خاصی مواجه هستیم. ارائه کنندگان خدمات درمانی در بیمارستان‌های ما، به همین دلیل دچار مشکلاتی هستند که بخشی از این مشکلات ناشی از عدم برنامه‌ریزی دقیق برای هزینه‌کرد منابع است.

وی ادامه داد: قطعا اگر برنامه‌ریزی صحیح انجام می‌دادیم و استفاده نادرست از منابع بیمه‌ای را شاهد نبودیم و معتقد بودیم که این منابع مالی باید به طور صحیح و در جای صحیحی هزینه شود، مشکلات و معضلات ما کمتر از وضعیت فعلی می‌شد. متأسفانه طی سال‌های سال هیچگونه برنامه و نظمی برای مصارف بخش درمان نداشتیم و امروز که در تنگنا قرار گرفتیم، باید همه مشکلات را یکجا ببینیم و حل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: این وضعیت می‌طلبد که همه افراد چه در بخش درمان و چه در بیمه‌ها به صورت همراه و همکار با یکدیگر منابع را مدیریت کنند و از چالش‌های موجود بکاهند تا حداقل آسیب به مردم و دریافت کنندگان خدمات درمانی تحمیل شود.

نظری با اشاره به نقش سامانه استحقاق سنجی در حفظ و نگهداری منابع گفت: استقرار این سامانه می‌تواند تا حدودی موجب حفظ منابع شود. بدین صورت که تا زمانی که استحقاقی وجود ندارد از این منابع استحقاق استفاده نکند و منابع در اختیار افرادی باشد که واقعا مستحق آن هستند.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات همکاران ما در بخش ارائه دهنده خدمات درمانی، تعیین سقف پرداختی است که برای سال 97 در نظر گرفته شده است. گرچه بخش‌هایی وجود دارد که قطعا منابع ما در آن‌ها به طور صحیح هزینه نمی‌شونداما واقعا این نگرانی را نیز داریم که خدای ناکرده برای اینکه همچنان سر پا بایستند ناچار به حذف بخشی از خدمات درمانی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: باید این همکاری را داشته باشیم تا نه ما کاهش خدمات داشته باشیم و نه سازمان بخواهد از بار مسئولیت خود شانه خالی کند بلکه در کنار هم و با مدیرت منابع بتوانیم این مشکلات را در کنار هم به حداقل برسانیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: درمان ، ایرج نظری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار