کنفدارسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی در مورد جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به گروه‌های احتمالی که بهترین تیم آسیا در آن قرار خواهد گرفت، اشاره کرد.
کد خبر: ۵۹۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 26 April 2018

به گزارش تابناک : کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) چندی پیش سیدبندی تیم‌های راه‌یافته به مرحله پایانی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را بر اساس آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی فوتبال کشورمان در گلدان یک در کنار تیم‌های امارات (میزبان مسابقات)، استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان قرار گرفت.

سیدبندی تأیید شده از سوی AFC به این شرح است:

گلدان یک: امارات، ایران، استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان

گلدان ۲: چین، سوریه، ازبکستان، عراق، قطر و تایلند

گلدان ۳: قرقیزستان، لبنان، فلسطین، عمان، هند و ویتنام

گلدان ۴: کره شمالی، فیلیپین، بحرین، اردن، یمن و ترکمنستان

سایت رسمی کنفدارسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی گروه بندی احتمالی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پرداخت. بر این اساس ایران به عنوان برترین تیم آسیایی در رده‌بندی فیفا ممکن است با چین (تیم پنجم آسیا در رده‌بندی فیفا)، قرقیزستان (تیم ششم آسیا در رده‌بندی فیفا) و کره شمالی (تیم هجدهم آسیا در ده‌بندی فیفا) همگروه شود و اگر این اتفاق بیفتد، سخت‌ترین گروه این دوره از مسابقات روی کاغذ رقم خواهد خورد.

وقتی پای آمار تیم‌ها در کسب پیروزی در مرحله گروهی تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پیش می‌آید، از گلدان یک ایران با ۳۷ پیروزی، از گلدان ۲ چین با ۲۰ پیروزی، از گلدان ۳ عمان با ۲ پیروزی و از گلدان ۴ بحرین با ۴ پیروزی بهترین آمار را در بین تیم‌های هم‌رده خود دارند. این پنج تیم همچنین روی هم بیشترین تعداد گل‌زده در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را با ثبت ۲۳۲ گل زده دارند.

در حالی که احتمالات در گروه‌بندی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بسیار است، تیم‌ها بر اساس منطقه‌بندی قاره می‌توانند ممکن است به همسایگان خود بخورند، برای مثال ایران ممکن است با ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان همگروه شود و استرالیا با تیم‌های آسیایی جنوبی شرقی مانند تایلند، ویتنام و فیلیپین همگروه شود.

باید دید که آیا رقابت‌های قدیمی دوباره اتفاق می‌افتد یا خیر. ایران و عراق یکی از این بازی‌هاست که رقابت بین این دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، هیجان‌انگیزترین بازی آن دوره از مسابقات بود، دیداری که به تساوی ۳ بر ۳ انجامید و ایران در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب عراق شد.

قرعه‌کشی مرحله پایانی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در تاریخ ۴ مِی (۱۴ اردیبهشت ۹۸) در شهر دبی امارات برگزار می‌شود و تیم‌ها به ۶ گروه چهار تیمی تقسیم خواهند شد. این مسابقات در حالی از تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۵ دی ۹۷) به میزبانی امارات آغاز خواهد شد که دو تیم برتر هر گروه و چهار تیم برتر از بین تیم‌های سوم گروه‌ها راهی مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها خواهند شد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار