از 16 الی 22 اردیبهشت ماه جاری
رئیس فدراسیون بولینگ ،بیلیارد و بولس جمهوری اسلامی ایران از برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات آسیایی اسنوکر از 16 الی 22 اردیبهشت ماه در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۵۹۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 26 April 2018

به گزارش کمیته رسانه و اطلاع رسانی این رقابت ها؛ دکتر هاشم اسکندری عصر امروز در حاشیه جلسات هماهنگی سی و چهارمین دوره مسابقات آسیایی اسنوکر در تبریز اظهار داشت: با توجه به عنوان تبریز پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام در سالجاری(تبریز 2018) و جلساتی که با وزیر محترم ورزش و جوانان داشتیم و پتانسیل و تلاش های وافر رئیس هیات بولینگ و بیلیارد آذربایجان شرقی ، محل میزبانی سی وچهارمین دوره رقابت های قهرمانی اسنوکر در آسیا را که قبلا شهر تهران اعلام کرده بودیم ، تغییر داده و شهرتبریز را به عنوان میزبان این رقابت ها به کنفدراسیون آسیا معرفی کردیم.
وی افزود: تا کنون برای شرکت در این رقابت ها حضور 12 کشور قطعی شده و پیش بینی می شود بیش از 20 کشور از قاره پهناور آسیا در این رقابتها حاضر شوند.
اسکندری برگزاری مجمع عمومی و سالیانه کنفدراسیون ورزش‌های بیلیاردی آسیا را یکی ازمهمترین اتفاقات این میزبانی دانست و افزود:مجمع عمومی و سالانه کنفدراسیون ورزش‌های بیلیارد آسیا با حضور 30 رئیس فدراسیون کشورهای عضو در حاشیه برگزاری رقابت‌های اسنوکر قهرمانی آسیا در تبریز برگزار خواهد شد.اسکندری ادامه داد:همچنین در حاشیه این رقابتها یک دوره ارتقا داوری نیز با حضور مدرسان بین المللی برای داوران کشورمان برگزار خواهد شد.
نایب رئیس کنفدراسیون ورزش‌های بیلیاردی آسیا از مقام دوم ایران در رنکینگ جهانی بیلیارد آقایان و مقام نهم بانوان در این رنکینگ خبرداد و گفت: در این دوره از رقابتها پیش بینی می شود تیم های پاکستان،هند و چین که مقام های قهرمانی جهانی دارند رقبای اصلی تیم ملی کشورمان در دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل باشند.
اسکندری با اشاره به برنامه های این فدراسیون در راستای آشنایی بیش از پیش جوانان با این ورزش گفت:ورزش بیلیارد و بویژه رشته اسنوکر قدمت حدود یکصد ساله در کشورمان دارد اما تاسیس فدراسیون در سال 81 است. وی افزود: در این مدت ورزشکاران این رشته ورزشی توانسته اند 83 مدال جهانی و بین المللی را کسب کنند.
اسکندری گفت:بیش از 350 هزار نفر ورزشکار دارای بیمه و بیش از 1 هزار و 700 مجموعه ورزشی مجوز دار در کشور در این رشته ورزشی فعالیت دارند. وی ادامه داد:برگزاری مسابقات مختلف در کشور و میزبانی از رویداد های مهم بین المللی می تواند در ایجاد علاقمندی جوانان بر این رشته ورزشی در کشورمان کمک کند.
رئیس فدراسیون کشورمان تاکید کرد: ورزش بیلیارد در استان آذربایجان شرقی دارای زمینه‌ها و پتانسیل بالا است و امیدوارم با همت مسئولین امر ، ورزشکاران این استان جایگاه خوبی در کشور داشته باشد.
گفتنی است سی وچهارمین دوره رقابت های قهرمانی اسنوکر آسیا از 16 الی 22 اردیبهشت ماه همزمان با رویداد تبریز 2018 در تبریز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :