معاون بانک مرکزی خبرداد؛
معاون اقتصادی بانک مرکزی کاهش همزمان نرخ تورم نقطه به نقطه، تورم سالانه و تورم ماهانه را مثبت ارزیابی و در خصوص حفظ تورم تک رقمی در سال جاری ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۵۹۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 27 April 2018

پیمان قربانی، معاون اقتصادی این بانک با اشاره به کاهش ۰.۴ درصدی نرخ تورم سالانه در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به اسفند ماه سال گذشته گفت: نکته حائز اهمیت در این میان کاهش هم زمان نرخ تورم نقطه به نقطه است که در همین مدت از ۸.۳ درصد به ۷.۹ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: تورم ماهانه نیز از ۱.۱ درصد در اسفند سال ۱۳۹۶ به ۰.۸ درصد در فروردین سال جاری کاهش یافته است. لذا کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه و قرار گرفتن آن در سطحی پایین‌تر از نرخ تورم ۱۲ ماهه و همچنین کاهش نرخ تورم ماهانه، در مجموع تحولات مثبتی ارزیابی می‌شوند.

قربانی افزود: علیرغم نوسانات بازار ارز در ایام اخیر، امید می‌رود با اجرای موفق سیاست‌های جدید در حوزه بازار ارز که در بردارنده پاسخگویی مناسب به نیازهای ارزی واردکنندگان و تخصیص منابع ریالی با هدف عدم اثرپذیری قیمت کالاهای اساسی از تحولات اخیر نرخ ارز است و همچنین استمرار سیاست های منضبطانه مالی و پولی، دستاورد تورم تک رقمی در سال جاری نیز حفظ شود.

بر اساس محاسبات انجام شده توسط اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، نرخ تورم در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ به ۹.۲ درصد رسیده که در مقایسه با تورم اسفندماه سال گذشته (۹.۶ درصد) معادل ۰.۴ درصد کاهش دارد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار