مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با آغاز عملیات تزریق گاز به دو چاه میدان نفتی پرنج، امیدواریم شاهد آن باشیم تا میدان پرنج بتواند علاوه بر اینکه تولید فعلی خود را نگه دارد، آن را افزایش دهد.
کد خبر: ۵۹۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ 28 April 2018

بیژن عالی پور امروز 8اردیبهشت ماه در حاشیه مراسم افتتاح واحد تزریق گاز میدان پرنج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: میدان گازی پرنج از مخازنی است که در سال 86 و 87 تولید در آن آغاز شده است. در ابتدا تولید از طریق یک چاه و سپس از طریق دو چاه در این میدان انجام گرفت.

به گزارش"تابناک" وی افزود: از ابتدا در این میدان پیش بینی شده بود که باید عملیات تزریق انجام بگیرد و خوشبختانه نیروهای ما در بخش طراحی نفت و گاز با یک خط لوله 6اینچ به طول 10کیلومتر کار تزریق گاز را در دو چاه پرنج تزریق می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تصریح کرد: با آغاز این عملیات تزریق گاز به دو چاه میدان پرنج، امیدواریم شاهد آن باشیم تا میدان پرنج بتواند علاوه بر اینکه تولید فعلی خود را نگه می دارد، آن را افزایش دهد.

در ادامه همچنین ابراهیم پیرامون مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از تزریق گاز در این طرح افزایش ضریب بازیافت، نگهداشت تولید و بعضا افزایش تولید است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تولید صیانتی را در این میدان ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: کار تزریق گاز با این اهداف و با جلوگیری از افت فشار باید انجام بگیرد. بنابراین در این میدان گاز تزریق می شود تا علاوه بر جلوگیری از افت فشار، به افزایش ضریب بازیافت کمک کند.

 

 

برچسب ها: بیژن عالی پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار