فرماندار دهلران شوراهای اسلامی شهر و روستا را میراث دولت هشتم دانست و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نماد مردمسالاری دینی نقش مناسبی در عمران و توسعه دارند.
کد خبر: ۵۹۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 29 April 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ سید حسینعلی موسوی  در همایش اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دهلران با تبریک روز شوراها و اعیاد شعبانیه افزود: اعضای شورای برای تصمیم گیری و تصمیم سازی وارد بدنه دولت شدند و در سطوح مدیریتی کلان و خرد تاثیر گذار هستند.


وی از برگزاری همایش ها و دیدارهای مردمی در سال جاری خبرداد و افزود: بازدید از طرح ها و پروژه ها نیز در دستور کار است.


فرماندار دهلران با اشاره به جایگاه شوراها گفت:شوراها به منظور تصمیم گیری و تصمیم سازی برای توسعه شهرها و روستاها وارد بدنه دولت شدند.


نماینده عالی دولت در شهرستان دهلران خدمات دولت در این چند سال در شهرستان را برابر 10 سال گذشته دانست و افزود: بیش 100هزار میلیارد ریال در پروژه های ان جی ال،پتروشیمی و احیای اراضی شهرستان هزینه انجام و در دست انجام است.


فرماندار اجرای عملیات پتروشمی دهلران با 37هزار و 500میلیارد ریال،ان جی ال با 40هزار میلیارد ریال، و بهره برداری از طرح احیای اراضی 50هزار هکتاری چم هندی و فکه و عین خوش با 8هزار میلیارد ریال از این پروژه ها ذکر کرد وگفت: شوراها و بخشداران و شهرداران همه خانواده وزارت کشور هستند و باید خدمات ارزنده دولت را اطلاع رسانی کنند و در این عرصه از خبرنگاران بعنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان بهره مند شوند.


موسوی خدمات دولت در این چند سال در شهرستان را برابر 10 سال گذشته دانست و افزود: سرمایه گذاری دولت در بخش های راه و طرح های ابیاری وروکش آسفالت و چهار خطه کردن محور دهلران به مهران و اندیمشک و گاز رسانی به شهرهاو روستاها و اجرای طرح آبیاری پهله و پرچیه با 200میلیارد ریال،روگش آسفالت سه راهی کاور به زرین آباد با 70میلیارد ریال اعتبار،اجرای 12 کیلومتر از چهارخطه کردن محور دهلران به اندیمشک با 120میلیارد ریال اعتبار،اجرای فاز دوم این پروژه بطول 20کیلومتردر اینده نزدیک با 440میلیارد ریال و اجرای روکش آسفالت 33 کیلومتر از مسیر سپتون به دشت عباس از جمله اقدامات دیگر دولت در شهرستان هستند.


وی با تقدیر از پیگیری های مدیریت ارشد استان و تلاش ها و پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به نشست شورای برنامه ریزی استان در شهرستان به ریاست استاندار محترم نیز اشاره کرد.


وی افزود: در این نشست 18 مصوبه برای شهرستان انجام شد که موضوع های مختلف شهرستان و بخش ها مورد توجه قرار گرفت و نقش موثری در توسعه شهرستان دارند.


موسوی ارتقا دشت عباس به بخش را از اقدامات در دست اجرا برشمرد و گفت: فرمانداری ویژه شهرستان و اجرای چهارخطه کردن محور دهلران به مهران نیز در حال پیگیری هستند.


امام جمعه دهلران با تبریک روز شوراها و اعیاد شعبانیه گفت: شوراها امین مردم و دولت و نظام هستند.


سید محسن موسوی با اشاره به انتظارات مردم از شوراها افزود: معنویت و خدمت رسانی باید سرلوحه کار شوراها باشد و با دلسوزی مشکلات مردم را از مسئولان پیگیری کنند.


وی رفع مشکلات هادی روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت:تعیین حریم روستاها و حفظ ان در دستور کار شوراها باشد.


موسوی گفت:از استاندار محترم تقاضا داریم از وزارت نفت بودجه هایی به شهرستان برای عمران روستایی و شهری اختصاص یابد.


وی بر ضرورت توجه به مساجد در روستاها تاکید کرد و گفت:موضوع زکات و تبلیع در این زمینه جهت استفاده عمران روستاها مد نظر باشد.


امام جمعه دهلران با تاکید بر عمران شهرها و توسعه فضاهای سبز گفت:درختکاری و توجه به تابلوها و المان شهری از دیگر موضوع هایی است که باید با دقت رصد شوند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار