کد خبر: ۵۹۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲ 01 May 2018

تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه شستا یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور است و سوابق خوبی در توسعه اقتصادی مناطق داشته است، خواستار سرمایه گذاری این شرکت در پروژه های کلان استان شد .

به گزارش ایسنا سیددانیال محبی در دیدار با نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان کوچک و متوسط هستند و با توجه به شرایط اقتصادی استان و عدم امکان رقابت دارای جرایم دیرکرد بیمه ای هستند، بخشودگی جرایم آنان را مورد تاکید قرار داد .

وی افزود: خشکسالی و درصد بالای بیکاری از مشکلات اساسی استان است و سازمان تامین اجتماعی کشور می تواند بسته ویژه ای در رابطه با معافیت های بیمه ای با هدف حمایت از کارفرمایان در ایجاد اشتغال به استان اختصاص دهد .

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیستان و بلوچستان در حوزه درمان رشد خوبی داشته است ولی در بخش بهداشت به دلیل عدم ترویج و اطلاع رسانی مناسب مسائل بهداشتی؛ مرگ و میر مادران و نوزادان، بیماری‌های ژنتیکی حاصل از ازدواج های فامیلی و سوء تغذیه دچار نقیصه است .

محبی؛ اعتماد، امنیت و رفاه اجتماعی را سه مولفه مهم برای یک جامعه برشمرد و تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان علی رغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی و احساس ناامنی که در خارج از استان نسبت به این استان وجود دارد، وفادار ترین مردم به نظام هستند و این اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه است که وظیفه مسئولین را برای حل مشکلات آنان صدچندان می کند .

وی ادامه داد: علیرغم اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات و کارهای بسیار خوبی در استان انجام شده است، کمبودهای زیادی در استان وجود دارد که در برخی حوزه‌ها شدت بیشتری دارد که در صورت تفویض اختیارات بیشتر به مدیران استان، این مشکلات تا حد زیادی رفع می‌شوند .

استاندار احداث بیمارستان و کارخانه سیمان را در جنوب استان یک ضرورت دانست و گفت: از شرکت های اقتصادی وابسته به سازمان تامین اجتماعی کشور انتظار داریم با توجه به توانایی های مالی که در این رابطه دارند در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کنند .

وی در پایان خواستار ارائه تسهیلات بدون بهره به مستمری بگیران استان شد.

________________________________________________________________

گفتنی است شستان (شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح) از مدت ها پیش و از سال 92 با شناسایی فرصت های بکر سواحل مکران و در پی تاکیدات مقام معظم رهبری و انتخاب چابهار به عنوان سومین قطب پتروشیمی کشور توسط هیات دولت وقت، نسبت به حضور در منطقه آزاد چابهار برای ساخت و راه اندازی شهرک پتروشیمی مکران اقدام نمود و پس از آن برای تامین خوراک واحدها و سوخت مجتمع یوتیلیتی این شهرک نسبت به احداث خط لوله ایرانهر چابهار اقدام نمود که این پروژه در حال حاضر امیدهای مردم جنوب شرق را برای بهره مندی از نعمت گاز طبیعی ارتقا داده، به طوریکه استاندار سابق سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی از حضور شستان و سایر سرمایه گذاران در سیستان و بلوچستان تقدیر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار