با حضور استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس و مدیرعامل آبفاروستایی خوزستان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان افزود: به دنبال بازدید استاندار خوزستان از منطقه الهایی در شهریور ماه سال 95 و طرح درخواست اهالی برای آب شرب در دستور کار قرار گرفت و تسریع شد و امروز این وعده به سرانجام رسید.
کد خبر: ۶۰۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 03 May 2018

 

پروژه آبرسانی به 8 روستای الهایی از توابع اهواز به بهره‌برداری رسید

پروژه آبرسانی به 8 روستای الهایی از توابع اهواز با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مهندس درویشعلی کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان ، جواد کاظم نسب الباجی و علی ساری نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان در مراسم افتتاح این پروژه با بیان اینکه امکانات سلامت و آموزش جزو زیرساخت های اصلی توسعه جوامع است یادآور شد: دسترسی به آب شرب سالم جزو اصلی ترین زیرساخت های توسعه در هر منطقه ای است و تلاش می‌کنیم در خوزستان مسیر بهبود کیفیت آب شرب را طی کنیم.

شریعتی افزود: در همین راستا طرح آبرسانی غدیر را تسریع دادیم؛ این طرح حداقل 6 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که سال گذشته هزار میلیارد تومان هزینه کردیم و امسال هم بیش هزار میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد همچنین در بخش آب روستایی اعتبار امسال بیش از دو برابر سال قبل افزایش داشته است.

ستاندار خوزستان با یادآوری رنج سی ساله مردم روستاهای الهایی در فقدان آب شرب با وجود مجاورت با رودخانه دز تصریح کرد: در چنین موقعیت هایی که در این مناطق حضور می یابیم قبل از اینکه پروژه را افتتاح کنیم باید از مردم عذرخواهی کنیم چرا که چنین وضعیتی کم همتی ما را نشان می دهدو به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست که این منطقه در نزدیکی رودخانه دز از نعمت آب محروم باشد.

شریعتی ادامه داد: صبر این مردم عزیز قابل تقدیر است با این وجود ما مسئولان در این محرومیت ها مقصر بوده ایم نه نظام جمهوری اسلامی و این بی مسئولیتی، کم همتی و قصور ما مسئولان بوده است که این منطقه سی سال از این خدمت اولیه محروم بوده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: مشابه این وضعیت هم در منطقه غیزانیه اهواز حکمفرما بوده است؛ منطقه ای که بیش از دویست حلقه چاه دارد اما آب شرب ندارد و چنین شرایطی به هیچ عنوان قابل قبول نیست به همین علت به به مسوولان ذیربط تاکید کردم مسأله آب شرب غیزانیه حتما باید در سال 97 حل شود.

مهندس درویشعلی کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان نیز در این آیین گفت: حدود 15 روستاهای حاشیه رودخانه دز از ابتدای انقلاب تاکنون از آب شرب بهداشتی محروم بودند.در همه این سال ها بوسیله تانکر به این روستاها آبرسانی صورت می گرفت. قطعا این شیوه آبرسانی پاسخگوی نیازهای اهالی این روستاها نبود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به بهره برداری از فاز اول آبرسانی به این روستاها گفت: با پیگیری های ویژه دکتر شریعتی استاندار خوزستان اعتبارات ویژه ای به حوزه زیرساخت های استان از جمله آب و فاصلاب استان خوزستان اختصاص یافته است.

کریمی افزود: این پروژه ابتدا در سال 1386کلنگ زنی شد و پیشرفت آن با کندی زیاد همراه بود به طوری که تا سال 95 حدود 25 درصد پیشرفت داشت و حدود یک سال کاملا متوقف شده بود و به دنبال بازدید استاندار خوزستان از منطقه الهایی در شهریور ماه سال 95 و طرح درخواست اهالی برای آب شرب در دستور کار قرار گرفت و تسریع شد و امروز این وعده به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان بیان داشت: با افتتاح این پروژه 8 روستای الهایی از توابع اهواز شامل روستاهای سید سلمان، بامدژ، سیدناصر، حموله 1 و 2، ی یم معن، ظاهر، قاسم و نبی از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: جمعیتی که از این طرح بهره مند می‌شوند 3 و 500 هزار نفر است. افق این طرح 6500 است. در مجموع 15 هزار نفر جمعیت 15 روستای حاشیه رودخانه دز است. اعتبار هزینه شده برای این پروژه 14 میلیارد تومان بوده که از محل منابع صندوق توسعه ملی ، مصوبه 15 فروزدین سال 96 دولت و اعتبارات عمرانی استانی تامین و هزیبه شده است. 20 کیلومتر طول خط انتقال و 15 کیلومتر طول شبکه توزیع در این پروژه اجرا شده است.بهره برداری از خطوط انتقال و شبکه های آبرسانی 7 روستاهای حاشیه رودخانه دز نیز تا پایان سال جاری انجام خواهد گرفت.

جوادکاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوری در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تقدیر از زحمات استاندار خوزستان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفت: مشکل اساسی اهالی روستاهای الهایی است.

الباجی گفت: از صبر و حوصله مردم این روستاها باید تقدیر کرد. مردمی که سال ها در جوار رودخانه دز سکونت داشتند اما از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی محروم بودند. امروز با بهره برداری از این پروژه اهالی روستاهای حاشیه رودخانه دز از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

گفتنی است منبع تامین آب این روستاها از رودخانه دز خواهد بود؛ مردم این روستاها با وجود مجاورت با رودخانه دز حدود سی سال از فقدان آب شرب رنج می بردند که خوشبختانه امروز ارائه این خدمت زیربنایی برای اهالی این روستاها محقق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار