سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان:
سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان، محدودیت کشت از سوی ستاد خشکسالی استان را تنها به میزان محدودیت کشتِ در نظر گرفته شده برای شرکت های نیشکر می پذیرند.
کد خبر: ۶۰۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 06 May 2018

سید فاضل شرفی اظهار کرد: متاسفانه اخبار موثق به ما رسیده است مبنی بر اینکه استاندار خوزستان قصد دارد با مصوبه ای در ستاد خشکسالی به منظور تامین آب شرکت های نیشکر، کشت تابستانه را برای کشاورزان حوزه کارون و دز محدود کند که این موضوع به بیکاری هزاران کشاورز محروم این مناطق منجر خواهد شد.

وی گفت: البته ظاهرا مسئولان استانداری می خواهند تحت عنوان تامین آب شرب مردم، کشت کشاورزان را ممنوع اعلام کنند در حالی که هدف اصلی، تامین آب کشاورزی شرکت های نیشکر در حداکثر میزان است و این اقدام استاندار خوزستان بر خلاف سیاست حمایت از کشاورزان است، لذا شورای هماهنگی تشکل های کشاورزی خوزستان تنها زمانی این محدودیت یا ممنوعیت کشت را می پذیرد که دقیقا به همان میزان، محدودیت برای شرکت های نیشکر اعلام شود.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان گفت: همچنین در حوزه مارون، زهره، جراحی و سایر حوزه هایی که احتمال اعلام ممنوعیت کشت تابستانه وجود دارد نیز قبل از هرگونه اعلام محدودیت باید معوض کشت به حساب کشاورزان واریز شود وگرنه کشاورزان چگونه می توانند معیشت زندگی و خانواده خود را تامین کنند؟

شرفی از متولیان خواست برای رونق کشاورزی و حمایت از جامعه سختکوش کشاورزان که وظیفه مهم امنیت غذایی را بر عهده دارند از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار