معاون رئیس جمهور خبر داد:
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رسیدگی به بخش باقیمانده از قطار شهری اهواز یکی از اهداف سفر به خوزستان است، گفت: چگونگی ایفای تعهدات دولت در خصوص این پروژه در سال جاری در شورای برنامه ریزی خوزستان جمع بندی خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ 10 May 2018

محمدباقرنوبخت در حاشیه بازدید از یکی از ایستگاه های مترو اهواز در خصوص روند اجرای این پروژه اظهار کرد: کار مترو را همکاران ما در شهرداری دنبال می کنند اما دولت در تبصره 5 قانون بودجه تعهداتی نسبت به کمک به مترو و قطار شهری دارد. تعهدات دولت این است که 50 درصد از اوراق مشارکت که در این رابطه منتشر می شود را تعهد به تضمین کند.

وی افزود: برای این پروژه نیز با همکاران در این خصوص صحبت شد و اعلام کردند که از 23 کیلومتر پروژه ای که باید انجام شود حدود 11 کیلومتر انجام شده است و بقیه پروژه باقی مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در حال حاضر برای ادامه اجرای پروژه مترو اهواز به اعتبارات ارزی و ریالی نیاز است که مقرر شد تعهد دولت برای سال جاری در کوتاهترین زمان انجام شود که در این خصوص از همکاران دعوت کردم تا روز شنبه در سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور حضور داشته باشند. همچنین اشکالی در رابطه با نوع تضامین در بانک مرکزی مطرح شد که باید بتوانیم این اشکال را رفع کنیم.

نوبخت با بیان اینکه رسیدگی به بخش باقیمانده از قطار شهری اهواز یکی از اهداف سفر به اهواز است، ادامه داد: در شورای برنامه ریزی خوزستان که امروز برگزار می شود چگونگی ایفای تعهدات دولت در خصوص این پروژه در سال جاری را جمع بندی می کنیم.

در ادامه منصور کتانباف شهردار اهواز در خصوص زمان افتتاح فاز اول پروژه مترو اهواز اظهار کرد: فاز اول این پروژه در سال جاری افتتاح نمی شود اما اگر اعتبارات این پروژه که حدود 600 میلیارد تومان است تامین شود فاز اول پس از 18 ماه افتتاح خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار