استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان باید در حوزه پایداری شبکه برق رتبه نخست کشور را داشته باشد.
کد خبر: ۶۰۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 10 May 2018

غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین مرکز عملیات نگهداری و تعمیرات شبکه برق فشار متوسط غرب اهواز در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری مدیران استانی، شاهد شکل‌گیری اقدامات ارزنده، اساسی و خوبی هستیم. استان خوزستان در برخی زمینه‌ها از دیگر استان‌های پیش رو، عقب‌تر بود که تلاش شد این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی افزود: استان خوزستان پس از تهران، دارای بیشترین پیک مصرف برق است و انتظار بر این بود که خوزستان به علت مصرف برق و حضور صنایع اصلی نفت، پتروشیمی، فولاد و نیشکر از پایدارترین شبکه برق برخوردار باشد اما متأسفانه یکی از ناپایدارترین شبکه‌های برق را داشت.

شریعتی بیان کرد: با تلاش‌های شرکت توزیع نیروی برق استان و اهواز و شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، اقدامات زیرساختی و بسیار هزینه‌بردار برای پایداری شبکه برق در استان در حال انجام است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال کاهش هدر رفت برق در استان هستیم، گفت: این اقدامات برای استان خوزستان کم است و این استان باید در حوزه پایداری شبکه برق رتبه نخست را داشته باشد.

شریعتی ادامه داد: در همین راستا۱۵ گروه خط گرم در استان و ۹ گروه در اهواز راه‌اندازی شد که این گروه‌ها در حال افزایش هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این شاهد انجام اقدامات زیرساختی در خطوط توزیع برق، کابل‌های برگرداننده، کلیدهای قدرت (بریکر) و مرکز دیسپاچینگ هستیم تا شاهد پایداری برق در استان باشیم.

شریعتی با بیان اینکه نمره رشد شرکت توزیع نیروی برق اهواز بسیار بالا است، اظهار کرد: امیدواریم مرکز نگهداری و تعمیر برق در شرق اهواز نیز هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود. روز گذشته زمینی برای انبارها و استفاده بهینه از قطعات توزیع نیروی برق اهواز قرار داده شد که امیدواریم با ساخت سریع بتوان مطابق با استاندارهای ملی و بین‌المللی، فعالیت‌های موردنیاز به انجام برسد تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار