مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع تندبادهای لحظه‌ای و بارش‌های همراه با تگرگ و رعد و برق در اهواز و برخی نقاط استان تا امشب خبر داد.
کد خبر: ۶۰۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 12 May 2018

کوروش بهادری اظهار کرد: شب گذشته به دلیل وجود جو ناپایدار در استان خوزستان و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری، شاهد وقوع تندباد و طوفان با سرعت 86 کیلومتر در اهواز و همچنین با سرعت کمتری در بخش‌های دیگری از خوزستان بودیم که منجر به وارد شدن خساراتی به تأسیسات برق، ساختمان‌ها، منازل مسکونی و خودروها در این نقاط شد.

وی ادامه داد: همزمان با این طوفان، بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق و تگرگ را در اهواز و مناطقی از استان خوزستان داشتیم که با ورود توده عظیم گرد و خاک از کشور عراق به نیمه غربی کشور مقارن شد. این توده گرد و خاک علاوه بر خوزستان، استان‌های ایلام و لرستان را نیز تحت تأثیر قرار داد و موجب کاهش شدید دید افقی در بسیاری از نقاط خوزستان از جمله اهواز، شوش، شوشتر، گتوند، اندیمشک، مسجدسلیمان، لالی، بستان، حمیدیه، و سوسنگرد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: این وضعیت موجب شد تا به دستور استاندار خوزستان، امروز مدارس و دانشگاه‌های بسیاری از شهرهای استان از جمله اهواز در نوبت صبح به دلیل شاخص بالای آلودگی هوا در جهت تکریم شهروندان تعطیل شود.

بهادری با اشاره به ماندگاری ذرات گرد و خاک ناشی از ورود توده گرد و خاک عراقی به استان خوزستان از روز گذشته تا ساعاتی از صبح امروز گفت: صبح امروز دید افقی در شوشتر 300 متر، در اندیمشک 800 متر، در شوش هزار متر و در بستان دو هزار متر بود. اکنون وضعیت دید افقی در این شهرها بهبود یافته و دید افقی اهواز نیز سه هزار متر است.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود تا آخر وقت امروز نیز شاهد وقوع تندبادهای لحظه‌ای، بارش‌های رگباری و پراکنده توأم با تگرگ و رعد و برق به صورت نقطه‌ای در سطح استان خوزستان باشیم و برای فردا نیز جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: همچنین خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد در صورتی که نقشه‌ها تغییر نکند، روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری مجددا سامانه بارشی دیگری وارد استان خوزستان خواهد شد.

بهادری بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته، دهدز با 13 درجه سانتی‌گراد و امیدیه با 35 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان خوزستان بودند. همچنین تغییرات دمای هوای امروز اهواز بین 22 تا 33 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار