نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز:
نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت:ساکنان اطراف سد کارون 3 و کارون 4، بهره ای از نعمت آب آشامیدنی و کشاورزی نمی‌برند.
کد خبر: ۶۰۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 14 May 2018

سید عزیز موسوی با تأکید بر ضرورت توسعه کشاورزی در خوزستان، اظهار کرد: کشاورزی خوزستان دارای پتانسیل و ظرفیت‌های فراوانی است.

وی افزود: ایذه یکی از مستعدترین شهرستان‌های خوزستان در بخش‌های مختلف کشاورزی است و از نظر آب و هوایی نیز مستعد توسعه کشاورزی است.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز، زنبورداری، تولید انواع محصولات باغی، زراعی، دامی و گیاهان دارویی را از جمله ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان ایذه برشمرد و گفت: نگاه ویژه مسئولان به این ظرفیت‌ها زمینه‌ساز تحول چشم‌گیری در بخش کشاورزی و اقتصاد ایذه است و این شهرستان را به قطب مهم تولیدات کشاورزی تبدیل می‌کند.

موسوی با انتقاد از اینکه برای توسعه ایذه اقدامات خوبی صورت نگرفته، عنوان کرد: یکی از طرح‌هایی که زمینه‌ساز توسعه کشاورزی خوزستان است طرح 550 هزار هکتاری است که انتظار می‌رود این طرح در شهرهای شمال و شمال شرقی استان نیز اجرا شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی بخش دهدز بیان کرد: دهدز با برخورداری از سد عظیم کارون 3 و کارون 4 یکی از پرآب ترین مناطق کشور است اما بهره‌ای از نعمت آب آشامیدنی و کشاورزی نمی‌برد.

موسوی افزود: بخش دهدز با وجود آب و هوای معتدل دارای استعداد زیادی برای پرورش انواع درختان میوه خصوصا مرکبات، گردو، انار و دیگر محصولات باغی است.

وی با بیان اینکه دهدز یکی از بهترین مناطق گردشگری خوزستان است، گفت: با آبگیری سد کارون 3 ، راه ارتباطی ده‌ها روستا با مرکز بخش و شهرستان ایذه به زیر آب رفت و پس از گذشت 13 سال نه تنها کشاورزی و صنعت گردشگری در این منطقه توسعه پیدا نکرد بلکه راههای ارتباطی نیز همچنان قطع است.

موسوی بیان کرد: بخش مرکزی ایذه نیز با وجود برخورداری از مرغوبترین و حاصل‌خیزترین زمینهای کشاورزی اما به دلیل نبود آب و عدم انتقال آب از سد کارون 3 به دشت ایذه هنوز به صورت سنتی و دیم کشت می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های زیاد بخش سوسن در زمینه کشت گیاهان دارویی، پرورش دام، طیور و توسعه باغات، گفت: بخش سوسن با عبور پرآب ترین قسمت رودخانه کارون از آن و وجود زمین‌های حاصل‌خیز از نعمت آب بی‌بهره است.

موسوی عنوان کرد: در بخش هلایجان و مرغا نیز وضعیت بحرانی‌تر از دیگر بخش‌های شهرستان است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار