فرماندار ایذه هشدار داد:
فرماندار ایذه با اشاره به خطر جدی رانش زمین در روستای میراحمد غریبی‌ها گفت: کار جابجایی منازل این روستا در مرحله تأمین اعتبار است.
کد خبر: ۶۰۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 15 May 2018

مصطفی سمالی‌پور درباره آخرین تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها درباره روستای میراحمد غریبی‌ها از توابع بخش دهدز شهرستان ایذه که در معرض خطر رانش قرار دارد، اظهار کرد: بحث جابجایی منازل این روستا که حدود 700 نفر سکنه دارد، به دلیل خطر رانش زمین ناشی از آبگیری سد کارون 3 مطرح شده است.

وی ادامه داد: تمام مراحل اداری کار جابجایی منازل این روستا انجام شده است و مصوبه آن را نیز در ستاد مدیریت بحران استانداری گرفته‌ایم. بنیاد مسکن متولی جابجایی این روستا تعیین شده است که باید کار احداث منازل جدید را انجام دهد.

فرماندار ایذه در خصوص جانمایی جدید روستای میراحمد غریبی‌ها تصریح کرد: محل جدید منازل این روستا، منطقه‌ای در همان بخش دهدز و تنها چند کیلومتر پایین‌تر از محل فعلی روستا جانمایی شده است. اکنون منتظر تأمین اعتبارات برای جابجایی منازل این روستا هستیم.

حدود یک سال است که خطر رانش زمین در روستای میراحمد قریبی‌ها شهرستان ایذه در جلسات کمیته‌های مدیریت بحران استان خوزستان مطرح شده و مدیرکل مدیریت بحران استان نسبت به این خطر هشدار داده است که در همان سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته، بنیاد مسکن به عنوان متولی جابجایی منازل این روستا، تعیین شد.

تعدادی از منازل این روستا دچار ترک‌خوردگی‌هایی شده‌اند که علت آن رانش زمین ناشی از آبگیری سد کارون 3 عنوان شده است. مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اخیرا عنوان کرده که جان ساکنان این روستا در خطر است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار