مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: یکی از توقعات و دغدغه‌های اصلی هنرمندان بحث مکان است.
کد خبر: ۶۰۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 16 May 2018

رضا کیانی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه ساخت خانه هنرمندان خوزستان با بیان این که اختصاص و راه‌اندازی خانه هنرمندان بخش بزرگی از دغدغه هنرمندان را مرتفع می‌کند گفت : این پروژه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است که امیدواریم با تاکیدی هم که شخص آقای استاندار داشته‌اند، مبنی بر راه‌اندازی این مکان، به زودی شاهد راه‌اندازی و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی افزود: خانه هنرمندان می‌تواند مرکز ثقل ارزشمندی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد، با توجه به این که هم اماکن انجمن‌ها و سایت‌های اداری برای این جا در نظر گرفته شده و هم محل‌هایی برای تمرین و اجرای هنرمندان در نظر گرفته شده است.

مشاور امور هنری استاندار خوزستان با ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان حوزه هنر و امور جوانان تصریح کرد: با توجه به این که ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد از هنرمندان استدعا دارم از این رویداد به خوبی استفاده کنند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد: در بحث گالری‌ها بهتر عمل شود و راه‌اندازی مکان‌هایی برای ارایه آثار هنرمندان تجسمی را نیز شاهد باشیم. امیدواریم روزی برسد که شاهد بالندگی، سرزندگی و توسعه در وادی هنر باشیم.

کیانی ادامه داد: نکته‌ای که خیلی باید به آن توجه داشت این است که باید علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، از این مکان‌ها جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی نیز بهره جست. ما از اهالی رسانه انتظار داریم تا برای پوشش چنین رویدادهایی حضور داشته باشند تا با کمک آنها بتوانیم توسعه فرهنگی و هنری استان خوزستان را رقم بزنیم.

همچنین دستیار استاندار خوزستان در امور جوانان گفت: یکی از دغدغه‌های ما در گذشته این بود که در خوزستان و در اهواز به عنوان مرکز استان چیزی به نام خانه هنرمندان نداریم و این یکی از مطالبات جدی بود که در همایش روز جوان مطرح شد.

شکرالله کلاه‌کج اظهار کرد: پروژه خانه هنرمندان پیشرفت بسیار خوبی داشته است و از آن جایی که با خودمان عهد کرده‌ایم که پیگیر مطالبات مختلف جوانان باشیم بر آن شدیم تا امروز برای بازدید از این پروژه در محل ساخت و ساز حاضر شویم تا از نزدیک شاهد پیشرفت فیزیکی آن باشیم.

وی با اشاره به این که در کشوری مثل ایران توسعه به دولت‌ها وابسته است خاطرنشان کرد: شاید در شرایطی متفاوت انتظار برود که همه این کارها باید در بخش خصوصی صورت گیرد و قاعدتا نتیجه بهتر خواهد بود. اما پیش از این خلئی احساس می‌شد که با ورود بخش دولتی نیمی از آن مرتفع شده است.

کلاه‌کج ادامه داد: در گذشته برای برگزاری یک جشنواره تا زمانی که بخش خصوصی ورود نکرده بود مساله خیلی مهمی بود و ما مجبور بودیم برای برگزاری به دانشگاه مراجعه بکنیم و تنها جایی که می‌توانست تمام نیازهای یک جشنواره را برطرف کند دانشگاه بود. اکنون با راه‌اندازی خانه هنرمندان این مشکل مرتفع می‌شود.

وی افزود: اگر قرار است برای اختصاص این مجموعه به هنرمندان هزینه‌ای دریافت شود اصل بر این باشد تا فضایی برای حضور بی‌دغدغه هنرمندان فراهم شود و مبنا نباید بر اساس درآمدزایی گذاشته شود.

ناظر پروژه خانه هنرمندان خوزستان هم گفت: پروژه خانه هنرمندان 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علی دامچی با اشاره به این که پروژه خانه هنرمندان در سال 90 کلید خورده و در سال 93 با امضای قراردادی به مبلغ هشت میلیارد و 300 میلیون تومان به پیمانکار واگذار شده اظهار کرد: ساختمان خانه هنرمندان 7000 متر زیر بنا را در شش طبقه شامل می‌شود که در این میان شش سالن تخصصی برای اجرای نمایش و موسیقی، اتاق انجمن‌ها و سایر فعالیت‌های هنری اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: ما برای تکمیل این پروژه حدود 17 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم که تاکنون پیمانکار چهار میلیارد تومان آن شامل 50 درصد قرارداد خود را دریافت کرده است. همچنین مبلغ هشت میلیارد تومان برای راه‌اندازی تاسیسات برقی، مکانیکی، ابنیه، تجهیزات سالن و اتاق‌های اداری نیاز داریم که قرار است این مبالغ از طریق تملک دارایی استانی، شرکت نفت و اوراق تامین شود. برای مثال باید حدود یک میلیارد و 900 میلیون تومان تامین شود که تاکنون 600 میلیون آن را از شرکت نفت دریافت کرده‌ایم و مابقی آن هنوز تامین نشده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار