معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان:
معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برای نخستین بار ۳ بیمارستان در محدوده فعالیت این دانشکده در حوزه جنوب غرب خوزستان آموزشی شدند.
کد خبر: ۶۰۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 16 May 2018

محمد نوری افزود: مجوز آموزشی شدن بیمارستان‌های شهید بهشتی و آیت‌‎اله طالقانی آبادان و ولیعصر(عج) خرمشهر صادر شد.

وی اظهار کرد: پیش از این برای انجام فرآیندهای آموزشی و تامین هزینه‌ها با مشکل مواجه بودیم که پس از انجام پیگیری‌ها این مشکلات رفع شد.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: پس از دنبال شدن موضوع اعتباربخشی، بازدیدهایی به منظور تایید شرایط آموزشی شدن بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر انجام شد که در نهایت با امضای لاریجانی از طرف وزیر بهداشت، بیمارستان‌های یادشده آموزشی شدند.

نوری با اشاره به اینکه تمامی مجوزهای جدید به صورت موقت اند، گفت: پس از گذشت یک سال به منظور تمدید این شرایط، بیمارستان‌های مذکور مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی از کاهش هزینه‌های درمانی و بیمارستانی و تسهیل شرایط جذب پزشک، پرستار و نیروی درمانی به عنوان مزیت های اجرای طرح آموزشی شدن بیمارستانها نام برد.

نوری با بیان اینکه با آموزشی شدن بیمارستان‌ها، رشد، توسعه و گسترش با قوانین آموزشی ارتقا پیدا می کند، افزود: در شرایط جدید امکان ایجاد بخش‌های تازه و فضاهای آموزشی نیز فراهم است.

وی اظهار کرد: با آموزشی شدن بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر نه تنها هیچ خطری بیمار را تهدید نمی‌کند بلکه استانداردهای درمان بالا می‌رود و نظارت‌ها بیش از پیش می‌شود.

نوری، آموزشی شدن بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر را گامی بلند در مسیر تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه خواند و تصریح کرد: در زمان حاضر تنها دانشکده‌ای در کشور هستیم که ۳بیمارستان آموزشی دارد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار