رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
ییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از یک‌هزار و 570 مرکز آموزش استثنایی در کشور نزدیک به 200 پروژه خیرساز است اما گرایش خیرین به سرمایه‌گذاری در مدارس است.
کد خبر: ۶۰۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 16 May 2018

مجید قدمی امروز چهارشنبه (26 اردیبهشت) در حاشیه آیین کلنگ‌زنی چهار مدرسه استثنایی در بهارستان اهواز در جمع خبرنگارن، اظهار کرد: شناسایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نشان از عدالت آموزشی دارد که یکی از شعارهای وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: در همین راستا توسعه فضای آموزشی و ورزشی به ویژه در مناطق محروم از اولویت‌های اساسی است. امروز سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی نیز افتتاح و چند پروژه نیز کلنگ‌زنی شد که با همت خیرین در حال انجام است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از آن جهت که پروژه‌های مختلفی تحت پوشش ما هستند ناگزیر هستیم نسبت به تاسیس این مراکز آموزشی اقدام کنیم و در کنار مرکز آموزش اوتیسم که در حال ساخت است در چنین محله‌ای در اهواز نیاز بود که پروژه‌ای اجرا شود تا دانش‌آموزان آسیب‌دیده ذهنی به ویژه دوره پیش‌حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای، آموزش ببینند.

قدمی عنوان کرد: روند بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید تصمیم جدی در حمایت از آموزش و پرورش استثنایی دارد. در حال حاضر ما حدود چهار تا پنج برابر دانش‌آموز عادی برای این دانش‌آموزان هزینه می‌کنیم. نیازهای سخت‌افزاری ما به خصوص در مناطقی مانند خوزستان بالا است، چراکه دچار تورم جمعیت است. در این مناطق کار تشخیصی دقیق‌تر شده و دانش‌آموزان بیشتری شناسایی می‌شوند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که گروه‌های دانش‌آموزان از هم تفکیک شوند و در مدارس خاص خودشان باشند، به همین دلیل به کمک خیرین در حال توسعه پروژه‌ها هستیم. در خوزستان نیز خیرین به میدان آمده‌اند و در حال رفع مشکلات سخت‌افزاری هستیم و با سیاست‌هایی که اعمال می‌کنیم، دانش‌آموزی بدون مدرسه نخواهد ماند و در مناطق آموزشی دانش‌آموزان با کمک سرویس ایاب و ذهاب تقریبا در نزدیک‌ترین مدرسه ثبت‌نام و از خدمات آموزشی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: از هزار و 570 مرکز آموزش استثنایی نزدیک به 200 پروژه در کشور خیرساز است اما گرایش خیرین به سرمایه‌گذاری در مدارس است.

همچنین غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته در آبادان مجتمع آموزشی خیرسازی افتتاح و امروز نیز اولین مجموعه ورزشی کودکان استثنایی آموزش و پرورش افتتاح شد.

وی افزود: سال گذشته من با اعتراض والدین کودکان استثنایی و به ویژه کودکان اوتیسم مواجه شدم که پس از آن جلسه‌ای تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم استانداردها را رشد دهیم و شرایط را برای این کودکان که سهمی از تولید ناخالص ملی کشور دارند، در این استان ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: متاسفانه در این زمینه وضعیت استان چندان مناسب نبود به همین علت تصمیمات لازم گرفته شد و اکنون ساخت مدرسه کودکان اوتیسمی رو به اتمام است. اکنون نیز عملیات اجرایی چهار مدرسه استثنایی که دو مدرسه در اهواز، یک مدرسه در باوی و یک مدرسه در کارون قرار دارد را آغاز کرده‌ایم. اینکار همزمان در دزفول آغاز می‌شود و از سال گذشته نیز در اندیمشک آغاز شده است.

شریعتی گفت: همچنین ساخت مدرسه خیرساز دوازده‌کلاسه در منطقه مهدیس اهواز آغاز شده و دو مدرسه دیگر از سال 96 در حال ساخت بوده‌اند تا مجموعه بزرگ منطقه مهدیس نیز از نعمت آموزش برخوردار باشند و دانش‌آموزان با مشکل، تحصیل نکنند.

وی عنوان کرد: امیدواریم سرانه آموزشی و ورزشی برای دانش‌آموزان و کودکان استثنایی را به حد استاندارد برسانیم. امسال در بودجه نوسازی مدارس رشد خوبی ایجاد شد و امیدواریم این آهنگ ادامه پیدا کند و در چند سال آینده طی یک برنامه مشخص بتوانیم این کسری‌ها را جبران کنیم و با سرعت بیشتری این کار را ادامه دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مدرسه استثنایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار