امام جمعه موقت اهواز خواستار شد
امام جمعه موقت اهواز گفت: در صورتی که مسئولان به ممنوعیت کشت تابستانه اصرار دارند باید به کشاورزان خوزستانی معوض کشت پرداخت کنند.
کد خبر: ۶۰۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 18 May 2018

آیت الله محسن حیدری آل‌کثیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی (ره)، با اشاره به مشکلات کشاورزان خوزستانی، اظهار کرد: واقعیت این است که آب کم است و باید با تغییر روش‌های آبیاری، روش‌های نوین جایگزین شود.

به گزارش"تابناک"؛ امام جمعه موقت اهواز خطاب به مسئولان بیان کرد: می‌دانیم که به دنبال تأمین آب شرب هستید و می‌خواهید که کشاورزان کار کنند اما به جای آنکه فشار به کشاورزان بیاورید، مقداری نیز به دولت و وزارت نیرو برای تأمین حق‌آبه فشار بیاورید و در صورتی که به ممنوعیت کشت اصرار دارید باید به کشاورزان خوزستانی معوض کشت داده شود.

وی گفت: به بهانه تأمین آب شرب استان‌های دیگر، آب‌های خوزستان را منتقل کردند و امروز مردم خوزستان با مشکل آب شرب مواجه‌اند.

حیدری با اشاره به سالگرد وفات حضرت ابوطالب، گفت: ابوطالب عمو، حامی و صحابه بزرگ پیامبر (ص) بود که در سال 10 بعثت وفات کرد. بنی امیه با دستکاری در روایات، احادیثی جعلی علیه ابوطالب ترویج دادند در حالی که هیچ گناهی جز پدر امام علی (ع) بودن، نداشت.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به 30 اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت، عنوان کرد: به دلیل سیاست غلطی که پس از جنگ تحمیلی برای کنترل جمعیت وجود داشت، کشور ما ضربه‌های جدی خورد ولی به برکت حکمت و دقت مقام معظم رهبری این سیاست تغییر کرد.

وی افزود: رفع جدی خطر بحران جمعیت به همت مسئولان و به فرهنگ‌سازی در جامعه نیاز دارد.

حیدری با بیان اینکه پیش‌بینی مقام معظم رهبری در رابطه با برجام تحقق یافت، گفت: برای همه آشکار شد که به آمریکا هیچ اعتمادی نمی‌توان کرد. آمریکا خوی استکباری دارد و از ویژگی‌های استکبار، عدم پایبندی به معاهدات است.

وی بیان کرد: تنها راهی که برای ایران باقی مانده این است که آستین‌ها را بالا بزند و بدون اعتماد به غرب، نسخه اقتصاد مقاومتی را دنبال کند. قطعاً پیروزی، تأمین رفاه اجتماعی و عزت‌مندی و کرامت برای مردم ایران تنها در عمل کردن به این نسخه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان اظهار کرد: از جمله کارهایی که دولت باید انجام دهد این است که دلار را از چرخه مبادلات تجاری حذف کند و این به نفع کشور ماست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار