استاندار خوزستان :
استاندار خوزستان گفت: با مقرارت بیهوده بر تولید کنندگان فشار نیاورید. نباید فضای کسب و کار آسیب ببیند و باعث فرار سرمایه‌گذار شود.
کد خبر: ۶۰۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 18 May 2018

جلسه کارگروه رفع موانع تولید صنعت‌گران منطقه آزاد اروند، پنجشنبه شب با حضور استاندار و معاون اقتصادی استانداری خوزستان، قائم مقام و معاونان منطقه آزاد اروند و جمعی از مسئولان و صنعت‌گران آبادان وخرمشهر برگزار شد.

غلام‌رضا شریعتی در این نشست با تأکید بر حمایت از تولید و اشتغال، اظهار کرد: اگر واحد تولیدی باعث شود که به دستگاه‌های خدماتی آسیب رسد با آن مقابله می‌کنیم.

وی افزود: در برابر تأمین خدمات برای کل استان مسئولیم و دستگاه‌های خدماتی از جمله برق، آب، گاز و تلفن بدون اجازه ستاد تسهیلات حق قطع خدمات به واحدهای تولیدی را ندارند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تولید باید اقتصادی و به صرفه باشد، گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در این منطقه بیشتر است، باید حمایت و توجه به تولید‌کنندگان را در دستور کار خود قرار دهیم.

شریعتی با تأکید بر لزوم ایجاد کارگروه برای رفع موانع تولیدکنندگان، عنوان کرد: واحدهای خدمات‌رسان نباید شرایطی ایجاد کنند که به تولید کننده ظلم شود بلکه باید با رعایت استانداردها حداقل هزینه‌ها برای سرمایه‌گذار ایجاد شود.

وی با اشاره به پایین بودن فضای کسب و کار در استان خوزستان از متوسط کشوری، بیان کرد: با مقرارت بیهوده بر تولید کنندگان فشار نیاورید و نباید فضای کسب و کار آسیب ببیند که باعث فرار سرمایه‌گذار شود.

استاندار خوزستان در خطاب به دستگاه‌های خدماتی، گفت: اگر بر تولید‌کننده فشار بیاورید ممکن است واحد تولیدی خود را تعطیل کند و حتی توان پرداخت مطالباتتان را نداشته باشند.

شریعتی عنوان کرد: باید افق دید و بینش‌مان را وسیع‌تر کنیم و با حمایت از تولید، زمینه‌های اشتغال را افزایش دهیم. تمام دستگاه‌های خدماتی باید در کنار واحدهای تولیدی باشند.

وی افزود: انتظارمان این است که در حوزه اقتصادی تلاش شود و با ایجاد کار گروه اقدامات لازم برای رفع موانع سرمایه گذاران ایجاد شود و با هماهنگی ستاد تسهیلات این موانع رفع شود.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند نیز در این جلسه اظهار کرد: در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند 166 واحد صنعتی فعال وجود دارد که 13 هزار نفر در آن به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

سید علی موسوی افزود: 35 واحد در شرف افتتاح هستند و حدوداً 7 هزار و 700 هکتار از اراضی منطقه آزاد اروند در اختیار واحدهای صنعتی است و تاکنون 6 میلیارد و 600 تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب شرایط صنعت در کشور، عنوان کرد: علی‌رغم وضعیت نامناسب صنعت در کشور، منطقه آزاد اروند از لحاظ صنعتی رتبه هفتم را کسب کرده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: نکته قابل اهمیت این است که بخش عمده صنایع ما در منطقه آزاد اروند قرار دارند. لذا باید زیرساخت‌ها مهیا باشند نه این که سرمایه‌گذار بخواهد خود به‌دنبال ایجاد زیرساخت‌ها برود.

سید علی بحرینی مقدم گفت: 12 هزار شغل در سامانه کارا ثبت شده و حدود 14 هزار طرح توسط 6 کمیته فنی تائید شدند که اعتبارات اختصاص داده شده به این طرح‌ها بیش از 500 میلیارد تومان است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار