عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار دشت لالی آغاز شد
شریعتی تصریح کرد: 850 هکتار در منطقه هارکله لالی به صورت آبیاری قطره ای جهت ایجاد تولیدات باغی شروع کردیم که ارزش تولیدات این منطقه را به حدود 800 میلیارد ریال تا یک هزار میلیارد ریال خواهد رساند و در توانمندسازی و افزایش درآمد سرانه این بخش نقش اساسی خواهد داشت.
کد خبر: ۶۰۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 18 May 2018

 

استاندار خوزستان :با شروع این طرح عملاً وارد فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری شدیم

عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار دشت لالی روز پنجشنبه با حضور استاندار خوزستان آغاز شد.

به گزارش "تابناک"؛ عملیات اجرایی این پروژه شامل احداث شبکه آبیاری به مساحت 650 هکتار، احداث ایستگاه پمپاژ ثانویه به ظرفیت 700 لیتر در ثانبه و احداث و بهره برداری از ساختمان ایستگاه برق است.

اعتبار این پروژه 88 میلیارد و 360 میلیون ریال است که زمان پایان پروژه در قرارداد 31 خرداد ماه امسال قید شده است که با بهره برداری از این طرح برای 200 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

استاندار خوزستان روز پنحشنبه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار دشت لالی با بیان این که زمین های کشاورزی دشت لالی در گذشته به صورت دیم کشت می شدند بیان کرد: با اجرای این طرح تا کمتر از 2 ماه آینده 650 هکتار از زمینهای دشت لالی تحت آبیاری مدرن قرار خواهند گرفت.

غلامرضا شریعتی توضیح داد: با شروع این طرح عملاً وارد فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری شدیم.

وی ارزش افزوده ای که در این زمین ‌ها ایجاد خواهد شد را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود ارزش تولیدات این 650 هکتار به 90 میلیارد ریال در سال برسد که رقم قابل ملاحظه ای نسبت تولید فعلی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: 850 هکتار در منطقه هارکله لالی به صورت آبیاری قطره ای جهت ایجاد تولیدات باغی شروع کردیم که ارزش تولیدات این منطقه را به حدود 800 میلیارد ریال تا یک هزار میلیارد ریال خواهد رساند و در توانمندسازی و افزایش درآمد سرانه این بخش نقش اساسی خواهد داشت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به آغاز کشت از مهر ماه در بخش هارکله لالی گفت: 650 هکتاری که امروز در این پروژه آغاز شد به زودی به اتمام خواهد رسید و جمعا یکهزار و 500 هکتار در لالی محقق می شود.

شریعتی افزود: همچنین سه هزار و 500 هکتار دیگر بر اساس طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در لالی متعهد هستیم که طبق برنامه اجرا می شوند و ظرف 2 ماه آینده ایستگاه پمپاژ اولیه را شروع می کنیم .

وی در ادامه با اشاره به این که برای آبرسانی شهرستان لالی چاه ها حفر شده است اظهار داشت: هم اکنون مناقصه ایستگاه پمپاژ، شبکه آبرسانی و شبکه انتقال در حال انجام است که هزینه آن قریب به 200 میلیارد ریال است و در افق 25 سال آینده آب شرب مردم لالی را تضمین می کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: تا به امروز در لالی کاری به این وسعت و اثرگذاری برای بخش آبرسانی و کشاورزی انجام نشده است اما دولت با وجود تنگنای مالی پای کار آمده است و کاری که شاید در 40 سال گذشته در لالی انجام نشده است هم اکنون در حال انجام است.

وی با تاکید بر این که ساخت سد تاراز از امسال آغاز می شود توضیح داد: با ساخت آن هم اشتغال ایجاد خواهد شد و هم آب شرب و کشاورزی منطقه تامین می شود.

شریعتی گفت: پروژه جاده سه راهی به لالی نیز بناست شروع شود و زیرساخت ها را یکی پس از دیگری هم در حوزه شهری و هم در حوزه روستایی دنبال می ‌کنیم تا زمینه اشتغال، تامین معیشت و سرمایه‌گذاری در این منطقه بیش از پیش فراهم شود.

شهرستان لالی در شمال خوزستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار