سرپرست جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛
در ۹۷ هکتار از مراتع کهگیلویه وبویراحمد گیاه دارویی کشت شده است.
کد خبر: ۶۰۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۲ 19 May 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:  گیاهان دارویی از نوع انجدان رومی، بابونه، آویشن، ملیس، زیره، به لیمو، آلوورا، استویا و فیسالیس در مراتع مناطق مختلف استان کشت شده است.

علی رضا رستگار افزود: به لیمو در حدود ۶۳ هکتار، بابونه  ۱۱ و نیم هکتار، آلوئه ورا ۷، استویا ۲ هکتار، انجدان رومی ۴ هکتار، زعفران ۳ هکتار،سرخارگل، ملیس، زیره و نعناع فلفلی هم در یک هکتارکشت شده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۷۰ تن انواع گیاهان دارویی از اراضی زراعی کهگیلویه و بویراحمد برداشت می‌شود ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی بیش از ۳۰ پرونده برای کاشت گیاهان دارویی، زعفران و گل نرگس به کارگروه اشتغال روستایی معرفی که به طور متوسط برای کاشت هر هکتار ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: سه شرکت از جمله زرد بند، سینره و آسه در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارند که شرکت آسه، تک محصولی و در زمینه گیاه دارویی شیرین بیان فعالیت می‌کند.

رستگار گفت: کشاورزان با انعقاد قرارداد با این شرکت هامحصولات مورد نیاز آنان را تامین کنند.

وی با بیان انکه اراضی شیب دار این سازمان برای کشت گونه‌های دارویی به متقاضیان واگذار می‌شود افزود: کاشت گل محمدی از سه سال گذشته در استان آغاز شده که حدود ۵۵ هکتار آن در اراضی دیم مناطق دهنو و کاکان شهرستان بویراحمد کشت شده و برای اولین بار در این مناطق به گل نشسته اند.

از حدود ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد ۴۲۵ گونه گیاه دارویی است.

از مهمترین گونه‌های دارویی در منطقه حفاظت شده دنا می‌توان به درمه، بومادران، زرآبی (چای کوهی) بابونه، هلپه، لیزک (بن سرخ) کتیرا، گل گاوزبان، کارده، میخک، تره وحشی، بیلهر، بن سیاوش، پشموک، چویل و ریواس اشاره کرد.

کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۰۰ هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این رقم ۹۹۹ هزار و ۱۰۰ هکتار جنگل و ۷۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار مرتع است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار