رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در خصوص پيشگيري از سرقت منزل هشدارهايي به شهروندان ارائه كرد.
کد خبر: ۶۰۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 19 May 2018

سرهنگ "سعید شعبان" در خصوص پیشگیری از سرقت منزل گفت: برای پیشگیری از سرقت از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری و مقابل کلیه پنجره های قابل دسترسی و نقاط نفوذ پذیر مانند نور گیر، پاسیو، روی دیوارهای کوتاه و ... حفاظ مقاوم و مطمئن نصب و درب راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده ای، ایمن شود.

وی در ادامه هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت منزل را به شرح ذیل به شهروندان ارائه کرد:

1- تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری نمائید و برای اطمینان بیشتر ، بر روی دیوارها، کلیه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و ... حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.
2- درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز نمائید و در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درهای ورودی را تعویض نمائید.
3- کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری نمائید.

 

4- برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح نمائید، در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید.
5- از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری نمائید.
6- حتی الامکان درب های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز نمائید.
7- از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.
8- در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان نمودن آن بصورت یک جا خودداری نموده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده نمائید.
9- اموال باارزش مانند طلا و جواهرات و وجوه نقد خود را به صندوق امانات بانک سپرده و از نگه داری آن در منزل و به ویژه در کمد و در کشوهای میز خودداری نمایید.
10- نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آنها ندارید از میزان اموال و دارایی موجود خود در منزل صحبت نکنید و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری نمائید.
11- اگردر اطراف محل زندگی شما خانه های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان در پایان اظهار داشت: شهروندان می توانند با حضور در شورای معتمد پلیس محله هر کلانتری پیشنهادات خود را برای تأمین نظم و امنیت ارائه نمایید.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار