نخستین جشنواره استانی نقالی و شاهنامه‌خوانی با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده در شهرستان آغاجاری به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۰۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ 19 May 2018

 

جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی آغاجاری برگزیدگانش را شناخت

در این آیین معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف استعدادها و ظرفیت‌های استان خوزستان در زمینه نقالی و شاهنامه‌خوانی و تشویق جوانان به این هنر و شناخت اندیشه‌های حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

مرتضی جمشیدی افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی و قهرمانی با روایت داستان‌های غرورآفرین شاهنامه فردوسی و تجلیل از تلاشگران و پیشکسوتان عرصه نقالی و شاهنامه‌خوانی از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: شاهنامه جایگاه ویژه‌ای در ادبیات فاخر جهان دارد که مورد توجه ادیبان، شاعران و نویسندگان بزرگ قرار گرفته است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنرمندان بسیاری در عرصه هنر استان به ویژه در حوزه شاهنامه‌خوانی و نقالی فعالیت دارند که باید مورد حمایت و قدردانی قرار بگیرند زیرا آنها کسانی هستند که ادبیات کهن ما را زنده نگه داشته‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان آغاجاری در زمینه نقالی و شاهنامه‌خوانی اظهار کرد: امیدوارم سال آینده بتوانیم این جشنواره را از گستره استانی به منطقه‌ای تبدیل کنیم.

همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری گفت: ٥٥ اثر از ٩ شهرستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری آثار هیات داوران ١٠ اثر را شایسته تقدیر دانستند و به تمام شرکت‌کنندگان لوح یادبود اهدا کردند.

احمد عبداللهی هیات داوران آثار راه یافته به بخش نهایی را شامل حمید بهداروندی، علی بهرامی، نوربخش احمدزاده و مصطفی سعادتی معرفی کرد و افزود: پس از داوری آثار نفرات برگزیده شرکت کننده در این مراسم با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر نخستین جشنواره استانی نقالی و شاهنامه‌خوانی اظهار کرد: هیات داوران از آرمیتا تنهایی از رامهرمز، مهرشاد قاسمی از ایذه، فاطمه احمدی از هفتکل، ساجده گماری از گتوند، آنوشا الوندی از اهواز، علی خورددستانی از بهبهان، طاهره درستی از بهبهان، المیرا موری از شوشتر و ستاره سعادتی از آغاجاری با اهدا لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای نقدی به عنوان نفرات برگزیده تفدیر کردند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار