معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: 260 میلیارد ریال وام در اجرای طرح توسعه مکانیزاسیون برای خرید ادوات بخش کشاورزی به این استان در سال 1396اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۰۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 21 May 2018

سید علی محمد ضیا کاشانی  افزود: این میزان وام برای خرید ادوات کشاورزی در بخش باغبانی ، زراعت، شیلات ، صنایع تبدیلی ، دام و طیور ، منابع طبیعی ، گلخانه ای و گیاهان دارویی به متقاضیان پرداخت می شود .
وی با بیان اینکه سال گذشته، 232 میلیارد ریال وام در اجرای طرح توسعه مکانیزاسیون برای خرید ادوات به کشاورزان پرداخت شد، اظهار کرد: این میزان تسهیلات به 314 متقاضی پرداخت شد .
وی همچنین با اشاره به کم آبی و تبعات خشکسالی در استان تاکید کرد: برنامه توسعه کاشت گیاهان دارویی در اولویت اصلی این سازمان قرار دارد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: با توجه به افت سطح آبهای زیرزمینی و تغییر الگوی کشت ، سال گذشته در 930 هکتار اراضی استان گیاهان دارویی کشت شد ، 900 تن محصول از این مقدار سطح زیرکشت برداشت شد.
وی با بیان اینکه 14رقم گیاه دارویی در استان کشت می شود، یادآورشد : عمده ارقام آن زعفران ، به لیمو، آویشن ، نعناع فلفلی، مریم گلی، گل گاوزبان، شاتره ، کاسنی ، گل محمدی و زیره است . 
این کارشناس ارشد بخش کشاورزی استان تصریح کرد: کاشت و توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی نه تنها به صرفه جویی آب کمک می کند بلکه درآمد خوبی هم برای کشاورزان و بهره برداران استان دارد.
معاون جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در پنج سال آینده با توجه به مشکل کم آبی و ارزش افزوده سطح زیرکشت گیاهان دارویی به یکهزار و 680 هکتار و تولید آن به یکهزار و 500 تن خواهد رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار