استاندار خوزستان با اشاره به سه طرح مورد بررسی استانداری خوزستان برای آموزش و پرورش، گفت: باید مناطق محروم و دوزبانه در زمینه اوقات فراغت اولویت قرار گیرند. اوقات فراغت تنها خاص تابستان نیست ولی در این فصل نمود بیشتری پیدا می کند و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
کد خبر: ۶۰۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ 21 May 2018

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز دوشنبه (31 اردیبهشت) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یک سال تحصیلی دیگر نیز رو به اتمام است و آموزش و پرورش موفقیت‌هایی طی این یک سال داشته که باید گزارش جامعی را از مجموعه کارکردها و موفقیت‌های خود در جلسه آینده این شورا ارایه دهد.

وی افزود: مردم دچار ابهام هستند و مرتب اعلام می‌کنند که شاخص‌های آموزش و پرورش دچار نزول شده است. اگر شاخص‌های آموزش و پرورش استان نزولی پیدا کند به صورت واضح و روشن اعلام می‌کنیم و اگر هم نزولی باشد باید واکاوی و اصلاح شود تا به سمت ارتقا و پیشرفت حرکت کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به تحولات فیزیکی آموزش و پرورش خوزستان، ادامه داد: باید امکانات فیزیکی و شرایط تحصیل و توزیع امکانات ایجاد شود که در حال این کار هستیم. تاکید نیز بر بالا بردن کیفیت ساخت و تحویل مدارس هوشمند است و اداره‌کل نوسازی مدارس خوزستان باید تا حد امکان مدارس هوشمند تحویل آموزش و پرورش بدهد و اگر هزینه آن بیشتر هم شود، اشکالی ندارد زیرا کیفیت آموزش را ارتقا می‌دهد و قطعا موفقیت‌های آموزش و پرورش استان نیز ارتقا پیدا می‌کند.

شریعتی تصریح کرد: استانداری سه طرح را برای دانش‌آموزان دنبال می‌کند که نیاز به بازنگری دارد. طرح اول شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در سال جاری است که از خرداد شروع و تا مهرماه ادامه دارد. با کمک سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در سال گذشته بیش از یک هزار و 100 دانش‌آموز را به کلاس درس بازگرداندیم.

وی ادامه داد: طرح دوم بورس تحصیلی و حمایت مالی از دانش‌آموزان کم‌برخوردار است. قرار است دانش‌آموزان را در مقاطع تحصیلی مختلف مورد حمایت مالی قرار دهیم که نه تنها از سوی دولت، بلکه همه شهروندان و افراد متمکن را به مشارکت در این طرح دعوت می‌کنیم.

استاندار خوزستان افزود: طرح سوم، حمایت از تحصیل دانش‌آموزانی است که به دلیل مسایل فرهنگی امکان ادامه تحصیل را ندارند. در مناطقی از استان دانش‌آموزان به ویژه دختران از ادامه تحصیل بازمانده‌اند که مسایل فرهنگی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد. باید برای این دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در مرکز استان احداث شود، وسایل نقلیه فراهم یا آموزش از راه دور انجام شود که باید امکانات لازم برای این کار در اختیار دانش‌آموز قرار گیرد.

شریعتی با بیان اینکه در بحث اوقات فراغت باید یک مدیریت علمی شود، گفت: باید مهارت‌های اساسی زندگی اجتماعی ترویج شود تا جلوی گسترش آسیب‌های اجتماعی گرفته شود. مناطق محروم و دوزبانه باید در این زمینه اولویت قرار گیرند. اوقات فراغت تنها خاص تابستان نیست ولی در این فصل نمود بیشتری پیدا می‌کند و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار