نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز:
نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: حذف ۵۰ درصد نیشکر در حوضه کارون برای حداقل کشت کشاورزان در این حوضه الزامی است.
کد خبر: ۶۰۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 23 May 2018

سید عزیز موسوی اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب در حوضه های مختلف استان به جز کرخه، به نظر می رسد در حوضه کارون و دز اگر بخواهیم به کشاورزان برای کشت تابستانه آبی برسد ناچار به محدود کردن مزارع نیشکر هستیم خصوصا در حوزه کارون که ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب برای کشاورزی و نیشکر در نظر گرفته شده هیچ چاره ای جز حذف حداقل ۵۰ درصد مزارع نیشکر نداریم وگرنه کشاورزان در کل مسیر رود کارون حتی امکان یک هکتار کشت فصلی را هم نخواهند داشت.

وی افزود: به نظر می رسد شرکت های نیشکری با اعمال مدیریت بهره وری آب بتوانند بدون اینکه دچار ضرر و زیان شوند از این بحران عبور کنند.

موسوی، شرکت های نیشکری را از سرمایه های ارزشمند استان دانست و گفت: البته این تصمیم از روی اجبار طبیعت است که گریزی از آن نیست.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز از تمام کشاورزان خواست به دلیل محدودیت شدید منابع آبی از کشت محصولات پرآب بر خصوصا شلتوک خودداری کنند.

موسوی در پایان از کشاورزان خواست با وفاق و همدلی با مسئولان، کمک کنند تا کشت در این فصل با اولویت تامین آب شرب مردم سپری شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار