سرپرست فرمانداری دزفول:
سرپرست فرمانداری دزفول گفت: عرضه کیسه های نایلونی و پلاستیکی در واحدهایی نانوایی این شهرستان ممنوع و با واحدهایی که کیسه پلاستیکی عرضه کنند برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 24 May 2018

امیر عیسی زاده اظهار کرد: به طور معمول نانوایان دزفول در ازای هر کیسه پلاستیک یک قرص نان از مشتری کم می کنند که این اقدام خلاف قانون است.

وی افزود: عرضه پلاستیک در واحدهای نانوایی علاوه بر اینکه نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته، مشکلات بهداشتی نیز دارد چرا که نگهداری نان تازه در پلاستیک از نظر بهداشتی درست نیست.

عیسی زاده، اجبار به خرید پلاستیک در نانوایی ها را غیرقانونی دانست و گفت: بدون تردید این اقدام منجر به اعتراض نانوایان خواهد شد اما سلامت شهروندان باید در اولویت کاری ما باشد، در همین راستا باید تلاش کنیم با حذف کیسه های پلاستیکی از کاغذ ویژه یا کیسه های پارچه ای برای نگهداری و حمل نان استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری دزفول با بیان اینکه توزیع کیسه پلاستیکی مختص تمام نانوایی های کشور است، گفت: دزفول باید در اجرای این طرح شهرستان پایلوت در استان و کشور باشد.

عیسی زاده یادآور شد: مطابق با مصوبه کارگروه آرد و نان شهرستان دزفول که در روز گذشته برگزار شد، اتاق اصناف و اداره صنعت و معدن متولی این طرح خواهند بود؛ ضمن اینکه اداره محیط زیست و مرکز بهداشت نیز باید به عنوان ناظر در این زمینه همراهی کنند.

وی گفت: ابلاغ ممنوعیت و جلوگیری از توزیع کیسه های پلاستیکی در نانوایی های شهرستان از امروز آغاز شده و به صورت جدی ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه طرح آموزشی و فرهنگسازی استفاده از کیسه های پارچه ای نیز باید توسط ادارات از جمله محیط زیست اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار