نماینده مردم دزفول با انتقاد از اینکه برخی دستگاه‌ها و ارگان‌های در خصوص گرامیداشت روز مقاومت مردم دزفول یعنی چهارم خرداد ماه اقدامی نمی‌کنند، از دولت و مجلس خواست که در این باره اقدام لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۶۱۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 24 May 2018

عباس پایی‌زاده در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر،‌ گفت: روز چهارم خرداد یعنی روز مقاومت دزفول را خدمت همه مردم ایران تبریک می‌گویم. امام خمینی (ره) در خصوص مردم دزفول و دزفول می‌فرمایند که شما دزفولی‌ها امتحان دادید و از این امتحان به خوبی بیرون آمدید، شما دین خود را به اسلام دادید.

وی افزود: نقش دزفول در دوران دفاع مقدس بسیار کلیدی بود به صورتی که تصرف این شهر به یکی از آرزوهای دست نیافتنی دشمن بعثی تبدیل شده بود. دشمن بعثی دو لشکر از شش لشکری که مامور فتح خوزستان کرده بود را به صورت ویژه مامور تصرف دزفول قرار داده بود تا خوزستان را دور بزند تا بتواند آن را تصرف کند اما با حملات هوایی که انجام دادند نتوانستند موجب تخلیه دزفول شوند.

نماینده مردم دزفول ادامه داد: مردم با مقاومت مثال زدنی که داشتند با تحمل شرایط بسیار سخت آن دوران جانانه ایستادند و از شهر خارج نشدند و دزفول را نگه داشتند. دزفول در هشت سال دفاع مقدس مورد شدیدترین حملات هوایی و موشکی قرار گرفت. اصابت ۱۷۶ موشک، ۲۵۰۰ توپ و ۳۳۰۰ راکت هوایی را تحمل کرد. دولت در سال ۶۵ به پاس این مقاومت مردم دزفول روز چهارم خرداد را روز ملی مقاومت و پایداری ایران اسلامی نامگذاری کرد و در یکی از میادین شهر لوح زرین این روز را نصب کرد.

پاپی‌زاده در پایان گفت: اما متاسفانه می‌بینیم در مناسبت‌های مختلف هیچ کدام از دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط بخصوص دولت در خصوص پاسداشت روز چهارم خرداد عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: عباس پاپی زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار