امام جمعه بندرماهشهر:
امام جمعه بندرماهشهر گفت: اگر زمینه کار و اشتغال برای افراد جامعه فراهم باشد آمار سرقت و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و سارقی که از زندان آزاد می‌شود مجددا برای تامین نیاز مالی‌اش دچار ارتکاب جرم نمی‌شود.
کد خبر: ۶۱۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 25 May 2018

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامی داشت سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: بازپس گیری خرمشهر از دشمن بعثی فتح الفتوح جنگ بود. رزمندگان اسلام آشکارا دست خداوند متعال را در عملیات آزاد سازی خرمشهر دیدند.

وی ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن وفات حضرت خدیجه کبری (س) گفت: پیامبر اسلام(ص)سالی که حضرت خدیجه (س) رحلت فرمودند را سال حزن و اندوه نام گذاری کردند. پیامبر(ص) فرمودند پس از پایان سفر معراج جبرئیل گفت هنگامی که به محضر خدیجه(س) رفتی ابتدا سلام خدا و بعد سلام من را به او ابلاغ کن. از این گفته‌ها می‌توان به مقام و جایگاه خدیجه کبری پی برد.

غبیشاوی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی جمعیت گفت: در زمان گذشته در خصوص سیاست‌های جمعیتی بی تدبیری صورت گرفت. در دولت اصلاحات شعار معروف فرزند کمتر زندگی بهتر در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده بود. حتی کشورهای غربی، رئیس جمهور وقت کشورمان را به سازمان ملل دعوت کردند و از او به خاطر این رویکرد تقدیر کردند اما بعد ها متوجه اشتباهمان شدیم.

خطیب جمعه بندرماهشهر گفت: دو راه برای جبران این اشتباه بزرگ وجود دارد. اول اینکه باید در این خصوص کار فرهنگی زیادی صورت گیرد تا مجددا محافل خانواده گرم تر شود. دوم اینکه زمینه های معیشتی از جمله اشتغال را برای جوانان فراهم کرد تا آنان بتوانند راحت ازدواج کنند و تشکیل زندگی دهند.

امام جمعه بندرماهشهر با اشاره به سرقت اخیر سیم‌های برق در بندرماهشهر گفت: در روزهای اخیر فرد یا افرادی که حتما سابقه زندان هم دارند، کابل های فشار قوی را با قیچی‌های مخصوص خود بریده اند و فاجعه ای را در حوزه برق برای شهرستان ایجاد کردند که در این حادثه یک ترانس فشار قوی با قیمت حدودا 7میلیلارد تومان دچار آتشسوزی شده و از بین رفت.

غبیشاوی ادامه داد: اگر زمینه کار و اشتغال برای چنین افرادی فراهم شود آمار سرقت و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند. انجمن حمایت از زندانیان که اکثر مسئولین شهر در آن عضو هستند باید تقویت شود تا هم خانواده زندانیان دچار آسیب نشوند و هم فردی که از زندان آزاد می شود مجددا دچار ارتکاب جرم نشود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار