در جلسه شورای ترافیک خوزستان مطرح شد
شهردار اهواز با تاکید بر اخذ برخی مجوزها توسط پارکبان‌ها جهت ادامه فعالیت گفت: مسئول صدور مجوز پارکبان‌ها ضابط قضایی است، شهرداری نه راه جلوگیری از فعالیت آنها را دارد و نه مجری قانون است.
کد خبر: ۶۱۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 26 May 2018

منصور کتانباف در جلسه شورای ترافیک استان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، در رابطه با وضعیت و دلایل تأخیر در اجرای "طرح پارکبان" اظهار کرد: از 20 اسفند سال گذشته تا 20 فروردین امسال به دلیل پیش‌بینی ترافیک خودروها این طرح از سوی شورای ترافیک استان مجوز گرفت.

وی با تأکید بر اخذ برخی مجوزها توسط پارکبان‌ها جهت ادامه فعالیت گفت: مسئول صدور مجوز پارکبان‌ها ضابط قضایی است، شهرداری نه راه جلوگیری از فعالیت آن‌ها را دارد و نه مجری قانون است.

شهردار اهواز فعالیت پارکبان‌ها را جرمی مشهود توصیف کرد، و افزود: حوزه ناجا باید با آن‌ها برخورد کند چرا که شهرداری مجوز برخورد با پارکبان‌ها را ندارد.

باید با پارکبان ها برخورد قانونی شود

سرهنگ منصور جمشیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان با غیرقانونی عنوان کردن فعالیت پارکبان‌ها گفت: حوزه راهنمایی رانندگی نیز باید در این قضیه ورود کند تا کنترل خودروها به‌صورت قانونی انجام شود.

وی عنوان کرد: باید قانونی اتخاذ شود تا با افرادی که در قالب پارکبان در بحث معابر دخالت می‌کنند برخورد شود.

شهروندان در همه مناطق نیازی به پرداخت هزینه پارکبان ندارند

فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان فعالیت غیرقانونی پارکبان‌ها را ناشی از عدم هماهنگی بین شهرداری، پلیس ناجا و راهنمایی و رانندگی خواند، و اظهار کرد: پس از بررسی مناطقی در شهر اهواز که نیاز به پارکبان دارند باید مدیریت پارکبان‌ها را به شرکتی که می‌تواند تمام تعهدات اجرایی را عملی کند واگذار و مصوب کنیم.

وی افزود: با تشخیص مناطقی که نیاز به پارکبان دارند مابقی مناطق آزاد می‌شوند و شهروندان نیازی به پرداخت هزینه پارکبان ندارند.

با وجود گذشت چندین سال از فعالیت غیرقانونی پارکبان‌ها در سطح شهر اهواز، اما همچنان اجرایی شدن طرح پارکبان با ابهاماتی همراه است این در حالی است که فعالیت پارکبان‌ها در نقاط مختلف شهر با تخلفات متعددی بدون هیچ‌گونه اهرم نظارتی از سوی دستگاه‌های مسئول در حال انجام است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار