رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای اصفهان در اغلب ایستگاه‌های سنجش آلودگی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
کد خبر: ۶۱۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 31 May 2018

به گزارش تابناک : بابک صادقیان اظهار داشت: امروز در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر، میانگین شاخص کیفی آلایندگی هوای اصفهان به ۹۹ رسید و در آستانه وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

وی با بیان اینکه شاخص کیفی آلایندگی در اصفهان در اغلب ایستگاه‌های سنجش آلودگی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است، افزود: هوای اصفهان در میدان احمدآباد با شاخص کیفی ۱۰۶، بزرگراه خرازی ۱۰۴، چهارباغ خواجو ۱۰۵ و پروین ۱۰۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است، در خیابان استانداری با ۱۰۰ کاملا در آستانه وضعیت ناسالم قرار دارد و تنها در خیابان دانشگاه با شاخص کیفی ۷۲ سالم گزارش می‌شود.

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان با اشاره به کیفیت هوا در شهرستان‌های استان، ادامه داد: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز کیفیت هوا در شاهین شهر با میانگین شاخص سنجش آلودگی معادل ۹۷ و مبارکه ۸۱ در وضعیت سالم ثبت شده است و در سجزی با شاخص کیفی ۱۱۸، نجف‌آباد ۱۰۷ و خمینی شهر ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار