معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از صدور مجوز تولید دو فیلم داستانی و دو مستند در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 01 June 2018

ناصر چنانی اظهر کرد: مجوز تولید ٢ فیلم داستانی و ٢ فیلم مستند از سوی شورای ویدیوئی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صادر شد.

وی ضمن اعلام اینکه شورای تصویب فیلمنامه از سال١٣٩٤ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد، گفت: در راستای حمایت از هنرمندان استان و ترویج فرهنگ تولید در حوزه‌های صنعت، فرهنگ و هنر، از سوی سازمان سینمایی کشور، اجازه اعطای مجوز فیلم ویدئویی تا سقف ٩٠ دقیقه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان داده شد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: فیلم داستانی « معجزه احساس» به تهیه کنندگی محمد رضا رکنی‌نژاد و نویسندگی و کارگردانی مریم بابادی، روایتگر جانفشانی‌ها و حماسه شهدای مدافع حرم است، مردانی که بدون هیچ ادعایی از جان مایه گذاشته و در راه حفظ حرم حضرت زینب و کیان جمهوری اسلامی دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

چنانی در ادامه گفت: فیلم داستانی «سامی» اثری از حبیب باوی ساجد است. این فیلم حکایت جوانی به نام سامی است که در سکوت بهت‌آور و عاشقانه، با خاطرات زن از دسته رفته خود زندگی می‌کند. سامی تمام توانش را صرف جان دوباره بخشیدن به زمین لم یزرعش می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه دو فیلمنامه مستند« ام البنات» و « شیدا» از شریفه مهدی زاده است، گفت: هر کدام از این ٢ فیلم ٤٠ دقیقه‌ای به بخشی از میراث فرهنگی و باورهای بومی مردم استان پرداخته است. ام البنات داستان پیرزنی از روستای دوسلق شهرستان شوش است که تاریخچه بافت قالی را از دوره عیلامی تاکنون روایت می‌کند. و فیلمنامه مستند «شیدا» به اصالت و پیشینه چفیه خوزستانی می‌پردازد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار