شهردار اهواز:
شهردار اهواز در جلسه عمران شهری ، ارتقای کیفیت شبکه معابر را از اولویت های این دوره مدیریت شهری اعلام کرد.
کد خبر: ۶۱۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 02 June 2018

شهردار اهواز در جلسه عمران شهری ، ارتقای کیفیت شبکه معابر را از اولویت های این دوره مدیریت شهری اعلام کرد.

به گزارش"تابناک"؛ در این جلسه که با حضور کتانباف شهردار اهواز، صفری معاون فنی عمرانی، دغاغله مدیرعامل سازمان عمران شهری و حاتمی مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز تشکیل شد، شهردار اهواز تاکید کرد: اصلاح معابر، یکی از توقعات به حق شهروندان اهوازی است.

وی تشریح کرد: براساس نظر سنجی های انجام شده از سوی شهروندان، اصلاح شبکه معابر جزو انتظارات اصلی مردم از شهرداری است. شبکه معابر، شامل پیاده رو ها، خیابان های اصلی و فرعی و شریان های شهر است و باید دارا بودن کیفیت بالا، تردد مسافرت های شهری را تسهیل کنند. دست اندازها و ناهمواریها علاوه بر بروز تصادف و آسیب زدن به خودروها، باعث برهم خوردن آرامش شهروندان می شود.

کتانباف ادامه داد: عده ای از صاحب نظران، با دید توسعه محور خواستار ایجاد زیرساخت های جدید در حوزه های ترافیکی و عمرانی می شوند. به باور این عده احداث یک تقاطع در یک گره ترافیکی از شهر، با ایجاد مزایایی از قبیل افزایش سرعت تردد، کاهش مصرف سوخت و زمان سفر باعث رضایتمندی در شهروندان می شود. از سوی دیگر عده ای دیگر معتقدند به جای هزینه کردن در یک نقطه، این اعتبار را در یک بخش عمومی مثلا آسفالت معابر اصلی شهر انجام دهیم و به این وسیله رضایتمندی بیشتری ایجاد کنیم.

شهردار اهواز تاکید کرد: در شرایط موجود ناگزیر به پرداختن به هر دو مقوله هستیم، هرچند در بخش هایی با توجه به محدودیت های درآمدی و دیون قبلی شهرداری ناگزیر به انتخاب هستیم.

این مقام مسئول، حفاری های تاسیساتی بی موقع را یکی از دلایل افت کیفیت شبکه معابر اهواز دانست و گفت: علیرغم نامه نگاری های مکرر و درخواست از مدیران محترم در بخش های دیگر خدمات در شهر، باز هم شاهد هستیم که پس از آسفالت درخواست های تخریب آسفالت، برای اصلاح شبکه تاسیسات هستیم.با این حال باید بدانیم که آسفالت اگر برش بخورد دیگر به کیفیت سابق برنمی گردد.

منصور کتانباف یادآور شد: 70درصد از جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند و بخش زیادی از خدمات به این شهروندان به عهده ی شهرداری هاست. شهرداری ها پیشانی خدمت دولت ها هستند بنابراین لازم است کلیه مراکز تصمیم گیری بویژه دولت نگاه خاصی به شهرداری ها داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار