معاون امور هنری سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از صدور مجوز تولید ٢ فیلم داستانی و ٢ فیلم مستند خبر داد.
کد خبر: ۶۱۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ 02 June 2018

 

صدور مجوز تولید ٢ فیلم داستانی و ٢ فیلم مستند در اداره کل ارشاد خوزستان

ناصر چنانی گفت: فیلم داستانی «معجزه احساس» به تهیه‌کنندگی محمدرضا رکنی‌نژاد و نویسندگی و کارگردانی مریم بابادی، روایتگر جان‌فشانی‌ها و حماسه شهدای مدافع حرم است؛ مردانی که بدون هیچ ادعایی از جان مایه گذاشته و در راه حفظ حرم حضرت زینب (س) و کیان جمهوری اسلامی دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

چنانی گفت: فیلم داستانی «سامی» نیز اثری از حبیب باوی‌ساجد است. این فیلم حکایت جوانی به نام سامی است که در سکوت بهت‌آور و عاشقانه، با خاطرات زن از دسته رفته خود زندگی می‌کند. سامی تمام توانش را صرف جان دوباره بخشیدن به زمین لم یزرعش می‌کند.

وی با بیان این که 2 فیلمنامه مستند «ام البنات» و «شیدا» از شریفه مهدی زاده است گفت: هر کدام از این ٢ فیلم ٤٠ دقیقه‌ای به بخشی از میراث فرهنگی و باورهای بومی مردم استان پرداخته است. ام البنات داستان پیرزنی از روستای دوسلق شهرستان شوش است که تاریخچه بافت قالی را از دوره عیلامی تاکنون روایت می‌کند و فیلمنامه مستند «شیدا» به اصالت و پیشینه چفیه خوزستانی می‌پردازد.

معاون امور هنری سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام این که شورای تصویب فیلمنامه از سال ١٣٩٤ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از هنرمندان استان و ترویج فرهنگ تولید در حوزه‌های صنعت، فرهنگ و هنر، از سوی سازمان سینمایی کشور، اجازه اعطای مجوز فیلم ویدئویی تا سقف ٩٠ دقیقه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان داده شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار