معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: اردوی راهیان نور از کارهای فرهنگی ماندگار در حوزه دفاع مقدس است که باید با محتوای غنی و تسهیل حضور اقشار مختلف مردم و علاقه مندان برگزار شود.
کد خبر: ۶۱۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 03 June 2018

محمد علی طالبی در نشست کمیته فرهنگی ستاد راهیان نور یزد افزود: این اردو درس بزرگی برای همه نسل هاست که با پیروی از همه کسانی که در راه دین و برای حفظ میهن از جان گذشتند، روحیه ایثار و فداکاری را در همه تاریخ جاری کنیم.
وی ادامه داد: همه ما در برابر دفاع مقدس و حفظ و نشر ارزش های والای آن وظیفه داریم و ‌اگر امروز سپاه نقش اصلی را در این رویداد فرهنگی برعهده دارد همه دستگاه ها باید با این ‌‌متولی نهایت همکاری را داشته باشند و خود را وامدار دفاع مقدس و ارزش های آن بدانند.
این مسوول ، سند ملی راهیان نور را سند بسیار خوبی ذکر کرد و اظهار نمود: ‌در این سند وظایف دستگاه ها و نهادها به صورت دقیق و کامل مشخص شده و آن را به دستگاه های اجرایی ابلاغ می کنیم تا با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود در بحث برنامه های فرهنگی حداکثر همکاری را با ستاد راهیان نور داشته باشند.
طالبی همچنین با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی(‌ع) ‌و رحلت حضرت امام (‌ره) ‌به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ‌اگر روزی دفاع مقدس برای ما یک مقطع زمانی بود امروز برای ما یک سرمایه اجتماعی و تاریخی است و به نوعی این سرمایه باید چاشنی همه برنامه ها در حوزه های اجتماعی، ‌فرهنگی و سیاسی قرار گیرد.
طالبی تصریح کرد: برخی از برنامه ریزی ها و دادن تسهیلات در اردوهای راهیان نور به سمتی است که اقشار خاصی را تحت پوشش قرار می دهد و در این میان جمعیت قابل توجهی از علاقه مندان فراموش می شوند که باید نوعی طراحی شود تا همه در برنامه ها حضور یابند.
وی گفت: باید موانع برای آژانس های مسافرتی برداشته شود تا در رابطه با اعزام مسافر به شهرهای مذهبی و شهرهای هدف اردوهای راهیان نور تلاش کنند.
نشست کمیته فرهنگی ستاد راهیان نور استان با ‌حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای این کمیته در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار