مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، شمار شهدای گمنام آرام گرفته در ۷۵ یادمان استان را ۳۰۷ شهید اعلام کرد.در اسفندماه سال قبل سه شهید گمنام و خوش‌نام در نوشهر و دو شهید نیز در هفت‌تپه خوزستان و یادمان مازندران خاکسپاری شده است.
کد خبر: ۶۱۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 03 June 2018

به گزارش تابناک مازندران : سردار عبدالله ملکی صبح یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان با اشاره به تشکیل ۱۶ جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در استان اظهار داشت: فاز اول پارک موزه دفاع مقدس استان بهمن‌ماه سال قبل افتتاح‌شده است.

وی افزود: در اسفندماه سال قبل سه شهید گمنام و خوش‌نام در نوشهر و دو شهید نیز در هفت‌تپه خوزستان و یادمان مازندران خاکسپاری شده است.

وی با اشاره به واگذاری ۱۵ هکتار در منطقه هفت‌تپه به مازندران برای ایجاد یادمان هفت‌تپه گفت: مردم مازندران خاطرات زیادی از منطقه هفت‌تپه دارند و در این راستا دو شهید گمنام در آن خاک‌سپاری شده ده است.

سردار ملکی به راهیان نور اشاره و اضافه کرد و گفت: در ایام عید بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم استان به مناطق عملیاتی اعزام‌شده‌اند و درمجموع بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم استان در سال قبل به راهیان نور اعزام شدند.

وی از ابلاغ سند رسمی راهیان نور در استان خبر داد و گفت: در این سند وظایف دستگاه‌ها مشخص‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از رونمایی کتاب نقش لشکر ۳۰ در دفاع مقدس خبر داد و گفت: همایش مسئولان حفظ آثار در مشهد مقدس از دیگر اقدامات شورای هماهنگی به شمار می‌رود.

سردار ملکی بابیان اینکه در حال حاضر در تمامی شهرستان‌های استان، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دارای دفتر است گفت: همکاری خوبی دستگاه‌های مختلف با این دفاتر دارند.

وی برپایی همایش اردیبهشت خان طومان را از دیگر برنامه‌های اجراشده از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در این همایش رزمواره خان طومان به نمایش گذاشته‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تشکیل ۷۵ هیئت‌امنای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و شمار شهدای گمنام را ۳۰۷ شهید در ۷۵ یادمان اعلام کرد.

سردار ملکی، حمایت از تولید سه مستند ازجمله حماسه جنگل آمل را ازجمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: نیاز است نقش مازندران در دوران دفاع مقدس در قالب فیلم سینمایی به نمایش گذاشته شود و قرار بود فیلمی با محوریت شهید طوسی ساخته شود که متأسفانه بودجه موردنیاز تأمین نشد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مصوبات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اجرا شده است گفت: مابقی مصوبات در دست اجرا است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار