استاندار خوزستان در بازدید از روند اجرای طرح آبرسانی غدیر :
در اجرای این طرح تامین آب شرب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در اولویت اول است و بعد از آن قطع برداشت آب از کارون و جایگزینی آن از رودخانه کرخه برای تامین آب اهواز اهمیت دارد و رفتن به رودخانه دز که یکی از باکیفیت ترین آب‌های کشور به شمار می‌رود در مرحله سوم اولویت اجرای این طرح قرار دارد.
کد خبر: ۶۱۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 06 June 2018

 

تا سال آینده تامین آب شرب برای اهواز از کارون متوقف و آب کرخه و دز جایگزین می شود

غلامرضا شریعتی روز سه شنبه 15 خرداد ماه از روند اجرای طرح آبرسانی غدیر بازدید کرد و آخرین وضعیت اجرای طرح را در گفتگو با خبرنگاران تشریح کرد.

به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان با اشاره به دومین بازدید خود در طول شش ماه اخیر از پروژه آبرسانی غدیر اظهار کرد: خوشبختانه طرح پیشرفت خوبی داشته است. به زودی لوله گذاری با قطر 2.4 متر به سمت دز انجام می شود و 45 کیلومتر اول آن در هفته آینده به صورت ضربتی باید اجرا شود.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ پنجم و ششم ام الدبس در حال نصب است و بعد از 45 کیلومتر اول 105 کیلومتر دیگر در دو خط اجرا خواهد شد و به قرارگاه خاتم ابلاغ کردیم که خط اهواز هم انجام شود و امیدواریم تا پایان سال 97 این کار انجام شود.

شریعتی ادامه داد: امیدواریم تا سال آینده تامین آب شرب برای اهواز، شیبان، ویس و دغاغله از رود کارون متوقف شود و آب رودخانه کرخه و بعد از آن دز جایگزین شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در اجرای این طرح تامین آب شرب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در اولویت اول است و بعد از آن قطع برداشت آب از کارون و جایگزینی آن از رودخانه کرخه برای تامین آب اهواز اهمیت دارد و رفتن به رودخانه دز که یکی از باکیفیت ترین آب‌های کشور به شمار می‌رود در مرحله سوم اولویت اجرای این طرح قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار