وزارت ورزش و جوانان تصمیم دارد هفت نماینده مجلس شورای اسلامی ( چهار نماینده از کمیسیون فرهنگی و سه نماینده از فراکسیون ورزش و جوانان مجلس) را با هزینه بیت المال به جام جهانی روسیه اعزام کند.

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار (فراکسیون مستقلان ولایی)، پروانه سلحشوری نماینده تهران (فراکسیون امید) و محمدعلی وکیلی نماینده تهران (فراکسیون امید) و محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز (فراکسیون نمایندگان ولایی) از طرف کمیسیون فرهنگی به وزارت ورزش و جوانان معرفی شده‌اند.

رحیم زارع نماینده آباده (فراکسیون مستقلان ولایی)، همایون یوسفی نماینده اهواز (فراکسیون امید) و علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری (فراکسیون امید) هم از طرف فراکسیون ورزش مجلس به وزارتخانه مذکور معرفی شده اند.

البته محمداسماعیل سعیدی از رفتن به روسیه انصراف داده است.

خبرنگار الف به سراغ 2 تن از نمایندگان مجلس رفته و نظر آنها را راجع به سفر همکارانشان به روسیه سوال کرد.

سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار الف گفت: این سفر اصلا برای نمایندگان ضرورتی ندارد.
وی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که باید اقتصاد مقاومتی محور رفتارهای ما باشد، تصریح کرد: وزارت ورزش و فدارسیون فوتبال باید تلاش کنند تا کمترین تعداد نفرات را در این سفر با خود همراه کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در جام جهانی باید حداقل هزینه صورت گیرد، تصریح کرد: چه ضرورتی دارد که شش یا هفت نماینده مجلس با هزینه بیت المال به جام جهانی بروند.

نقوی حسینی گفت: رفتن نمایندگان مجلس به جام جهانی خلاف اقتصاد مقاومتی و شرایط اقتصادی کشور است.

وی افزود: ما بشدت با این سفرهای غیر ضرور مخالف هستیم و معتقدیم هیچ ضرورتی برای حضور نمایندگان در این مسابقات نیست.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان باید توجه داشته باشند که در این شرایط برای کشور هزینه تراشی کند.

نقوی حسینی با بیان اینکه امروز وضعیت ارزی کشور چندان خوب نیست، افزود: وزارت ورزش و جوانان می تواند یک بازرس یا ناظر برای کارهای نظارتی به جام جهانی اعزام کند.

پرهیز وزارت ورزش از مسائل حاشیه ای

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی هم معتقد است وزارت ورزش و جوانان باید تلاش کند تا از قرار گرفتن در حواشی اینگونه مسائل، پرهیز کند.

وی افزود: وزیر ورزش فردی است که تلاش می کند تا ورزش در جایگاه خودش قرار گیرد و باید مواظبت کند تا ورزش از حواشی دور باشد.

نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: دیدگاه مردم این است که بودجه های ورزشی در جاهایی که واجب است هزینه و از هزینه های اسراف جلوگیری شود.

حاجی دلیگانی گفت: اگر رفتن این افراد می تواند کمکی به فوتبال کشور کند و دستاورد داشته باشد جای اشکال نیست اما اگر رفتن نمایندگان هزینه تراشی باشد کار درستی نیست و یک کار عبث است.الف