نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در مسأله فلسطین و تأکید بر آزادی قدس به عنوان یک آرمان انسانی، اسلامی و دارای مبنای حقوقی بر مبنای حقوق بین‌الملل گفت: این موضوع ضریب امنیتی جمهوری اسلامی را هم افزایش داده است و امروز اقتدار و امنیت ایران اسلامی را از خرمشهر و قصر شیرین به دریای مدیترانه رسانده است.
کد خبر: ۶۱۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 08 June 2018

آیت‌الله عباس کعبی در مراسم روز جهانی قدس در اهواز با بیان اینکه به آزادسازی قدس نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: روز قدس، روز تجدید بیعت با امام راحل، روز تبری از دشمنان اسلام و مسلمین، آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین‌المللی است. راهپیمایی روز قدس همه ساله در جای جای ایران اسلامی بر پا می‌شود و امروز در بیش از یکصد نقطه استان، این مراسم برگزار می‌شود.

وی ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: جریان مقابله حق و باطل از دوران قابیل و هابیل آغاز شد و پیروزی حق به مثابه یک سنت الهی تاریخی تا اصلاح جهان بر پایه توحید ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله کعبی با اشاره به داستان بنی‌اسرائیل در قرآن کریم گفت: این داستان از درس آموزترین داستان‌های قرآن برای امت اسلامی است. قوم بنی‌اسرائیل پس از پیروزی بر دشمنان‌شان با تفرقه، مادی‌گرایی، پیروی از هوای نفس، ترک جهاد و مقاومت، از مسیر حق جدا شدند و به فساد، ظلم و جنایت پرداختند؛ آیات زیادی در قرآن کریم آنها را مذمت می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جریان داخلی بنی‌اسرائیل تا دوران معاصر تداوم یافت و به تشکیل رژیم صهیونیستی منجر شد، اظهار کرد: یکی از معجزات قرآن کریم، اشاره به نابودی رژیم صهیونیستی به دست رزمندگان مقاومت اسلامی براساس وعده و سنت‌های الهی است؛ این یک بشارت قرآنی است. خداوند در سوره اسراء به دو جریان فساد در میان قوم بنی‌اسرائیل اشاره می‌کند و در این آیات، جریان فساد دوم بنی‌اسرائیل اینگونه است که صهیونیست‌ها از همه جای جهان در یک نقطه جمع می‌شوند و به بزرگترین مرکز فساد جهان تبدیل می‌شود که توسط رزمندگان دلیر اسلام نابود خواهد شد. براساس آیه هفتم سوره اسراء، چون زمان فساد بنی‌اسرائیل یا همان رژیم صهیونیست به اوج خود می‌رسد، رزمندگانی بسیار دلیر آنها را شکست خواهند داد و رزمندگان پیروزمندانه وارد مسجد الاقصی خواهند شد.

وی تصریح کرد: مصداق روشن فساد دوم جریان باطل بنی‌اسرائیل در این سوره، ظلم و جنایات ضد انسانی، کودک‌کشی و تجاوز به حقوق بشر به دست رژیم صهیونیستی است. براساس این آیه، قران بشارت می‌دهد نابودی رژیم صهیونیستی به حول و قوه الهی قطعی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز خود تحلیل‌گران صهیونیسم از پایان بنی‌اسرائیل سخن می‌گویند. امروز معادله به نفع جبهه مقاومت در حال تغییر است. به برکت انقلاب اسلامی، روز قدس و حرکت راهبردی امام خمینی(ره)، نسل مقاومت و نسل آزادی قدس و نسل عزت اسلام و مسلمین در راه است و قدس به دست مؤمنان حسینی، ولایی و معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی، آزاد خواهد شد.

آیت‌الله کعبی در ادامه سخنان خود گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به دنبال شکل‌گیری جبهه مقاومت، لبنان در سال ۲۰۰۰ آزاد شد. حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ در جنگ سی و سه روزه به پیروزی رسید. و در سال ۲۰۱۲ در غزه، مقاومتی شکل گرفت و موشک‌های ساخت ایران در این مقاومت، کنار کاخ نتانیاهو سقوط کرد و خود رژیم صهیونیستی برای اول بار اعلام آتش بس کرد.

وی با بیان اینکه توازن بازدارنده قوا و توازن رعب و وحشت به نفع گروه‌های مقاومت اسلامی است، گفت: امروز نیروی قدس سپاه پاسداران، آماده‌تر از همیشه از لحاظ نظامی، سیاسی، عقیدتی و نیروی انسانی برای آزادسازی قدس موجود است و اصلا نیروی قدس برای آزادسازی قدس شکل گرفت. همه نیروهای جبهه مقاومت از حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، مقاومت اسلامی عراق، مقاومت اسلامی سوریه و فاطمیون و زینبیون، علیه اسرائیل خواهد جنگید و آن را شکست خواهند داد. امروز هسته‌های مقاومت در سرتاسر جهان تکثیر شده و به گفته خود تحلیل گران صهیونیستی، حزب‌الله قوی تر شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: گفتمان مقاومت اسلامی در عرصه انتخابات در لبنان و عراق پیروز شد. فصل مشترک هر دو انتخابات، آمریکاستیزی و فسادستیزی است. امسال لبنان در کنار شعار مقاومت، شعار مبارزه با فساد اقتصادی را نیز سر داده است. آمریکا مانند کاری که در ایران کرد، در لبنان هم دوگانه جنگ و صلح را درست کرد، اما هوشمندی مردم لبنان باعث پیروزی مقاومت و بسترسازی برای اصلاح اقتصادی آنجا شد.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: چهره منافقانه کشورهایی که روابط پنهانی با صهیونیست داشتند امروز آشکارتر شده است و صفوف دشمنان کاملا تفکیک شده است.

وی با اشاره به تحیل صهیونیست‌ها مبنی بر پیش‌بینی سقوط آل‌سعود به دلیل ناتوانی آنها در مقابله با جمهوری اسلامی، شکست در مقابل انصارالله یمن و عوامل دیگر گفت: به لطف الهی شکست آل‌سعود در مقابل انصارالله یمن، مقدمه آزادی قدس خواهد بود. این صرفا یک تحلیل نیست بلکه پشتوانه این تحلیل، اطلاعات امینتی خود آل‌سعود هم هست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتقاضه بازگشت مردم فلسطین به سمت سرزمین‌های اشغالی گفت: همزمان با هفتاد سالگی اشغال فلسطین، بازگشت مردم به سرزمین‌های اشغالی شدت گرفته است. دوازده سال است که غزه در محاصره اقتصادی است و هدف آن تسلیم جبهه مقاومت است اما مقاومت مردم ادامه دارد.

آیت‌الله کعبی همچنین با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت: این کار یک تبلیغات و روحیه دادن به رژیم صهیونیستی است اما در واقع نشانه استیصال آمریکا و رژیم صهیونیستی و قدس، پایتخت ابدی فلسطین است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور فعال جمهوری اسلامی در مسأله فلسطین و تأکید بر آزادی قدس به عنوان یک آرمان انسانی، اسلامی و دارای مبنای حقوقی بر مبنای حقوق بین‌الملل گفت: این موضوع ضریب امنیتی جمهوری اسلامی را هم افزایش داده است و امروز اقتدار و امنیت ایران اسلامی را از خرمشهر و قصر شیرین به دریای مدیترانه رسانده است. لذا همین راهپیمایی روز قدس، اقتدار و امنیت کشور را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تجربه برجام گفت: تجربه برجام نشان داد باید به خود متکی باشیم، در صورت ادامه تحریم‌ها، ادامه برجام نه معقول است، نه مشروع و نه قانونی است؛ و دستورات مقام معظم رهبری نسبت به توانمندسازی هسته‌ای باید مو به مو اجرایی شود.

آیت‌الله کعبی با تصریح به اینکه نقشه دشمن، فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی است، اظهار کرد: مسئولان و ملت با تکیه بر وحدت، ایمان و روحیه و با حضور در این راهپیمایی، نقشه دشمن را ناکام می‌گذارند. امروز الگوی رهبری امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای همه مسئولان و آحاد ملت در همه شرایط راهگشا است.

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: موضع انقلابی در برابر دشمنان، عقلانیت انقلابی، پرهیز از حاشیه، میدان دادن به جوانان و مردم، بصیرت در شناخت دشمنان، تقویت وحدت، پرهیز از تفرقه، در شرایط حاضر برای ملت راهگشا است. تحقیر ملی، ایجاد یاس، تطهیر چهره‌های فاسد پهلوی، چهره‌سازی ضد اخلاقی، ایجاد گسست فرهنگی، تحریک قومیتی و ترویج باستان‌گرایی برنامه دشمن در فضای مجازی است؛ و برابر آن وظیفه ما تولید قدرت نرم است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار