ایرج سلیمانی:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر گفت: با همکاری مضاعف دستگاه قضایی پایش و نمونه برداری شبانه از صنایع آلاینده با جدیت بیشتری انجام می شود.
کد خبر: ۶۱۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 09 June 2018

ایرج سلیمانی از پایش های شبانه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسط ماموران حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرماهشهر خبر داد و اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست همواره پایش و نمونه برداری از صنایع را در دستور کار خود داشته اما در شهرستان بندرماهشهر به جهت انتشار شبانه بوی مشمئز کننده در هوا برنامه پایش و نمونه برداری از صنایع را فشرده تر کرده است.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه پایش های شبانه از ساعت 12 بامداد تا چهار صبح به صورت رندومی انجام می شود افزود: در طول پایش های 15 شب گذشته بیش از 10 مورد آلایندگی توسط صنایع که الزامات زیست محیطی را رعایت نکرده بودند شناسایی شد و مطابق قانون اخطاریه های لازم را دریافت کردند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بندرماهشهر در ادامه به مشارکت مضاعف دستگاه قضایی با سازمان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی استان با همکاری خوب با اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تاثیر قابل توجهی در برخورد با صنایع آلاینده داشته و در نشست اخیر مدیر کل اداره حفاظت از محیط زیست خوزستان با دادستان استان به همکاری مضاعف این دو نهاد تاکید شد و قول مساعد برای برخورد جدی با متخلفان داده شد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به مجموع اخطاریه های زیست محیطی به صنایع آلاینده در 9 سال گذشته بندرماهشهر خاطر نشان کرد: در 9 سال گذشته تاکنون صنایع آلاینده شهرستان حدود یک هزار و 500 اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند و بیش از 100 مورد واحد آلاینده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و خارج آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: از این رو صنایع آلاینده ملزم هستند یک درصد از فروش خالص و ناخالص خود را به عنوان عوارض آلایندگی برای جبران خسارت وارده به محیط زیست شهرستان به شهرداری های منطقه پرداخت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر در ادامه به خروج پنج واحد صنعتی شهرستان از فهرست صنایع آلاینده خبر داد و گفت: تمام تلاش همکاران ما در اداره متقاعد کردن صنایع به رعایت الزامات زیست محیطی است که بتوان از حالت آلاینده خارج شوند، از این رو پنج شرکت با اجرای برنامه های زیست محیطی موفق به خروج از فهرست صنایع آلاینده شدند.

وی بیان داشت: خروج شرکت ها از فهرست صنایع آلاینده بدین معنا نیست که برای همیشه جزو این فهرست محسوب نمی شوند بلکه با ایجاد کوچکترین آلایندگی صنعت آلاینده به شمار رفته و اخطاریه زیست محیطی دریافت می کنند.

سلیمانی در بخش دیگری به معضل زیست محیطی لاستیک سوزی در شهرستان بندرماهشهر اشاره کرد و اظهار داشت: عده ای در سطح بندرماهشهر و بندرامام اقدام به آتش زدن لاستیک های فرسوده می کنند که آلودگی هوا را به دنبال داشته و بهداشت عمومی را به خطر می اندازند که با پیگیری انجام شده مقرر شد برنامه ای برای این منظور در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این راستا مقرر اصناف کلیه واحدهای آپاراتی را ملزم به جمع آوری لاستیک های فرسوده در مغازه های خود کرده ودر آخر هفته شهرداری اقدام به جمع آوری و انتقال آنها به مکانی مشخص می کند ضمن اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت نیز پیگیر جذب سرمایه گذاری برای بازیافت لاستیک های فرسوده جمع آوری شده برای جلوگیری از آلودگی زیستی محیطی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار